Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Hoe moet je online inchecken met je smartphone?

Erik
Site Admin
» 03 nov 2011 15:54
Bij Emirates wordt de optie gegeven om met je smartphone in te checken. Maar hoe werkt zoiets? Graag wil ik namelijk inchecken maar kan in het hotel waar ik zit misschien niet printen? Iemand een goede oplossing?
loesopreis
Wereldreiziger
» 04 nov 2011 08:57
Heb afgelopen zomer 3 vluchten met Emirates gehad, telkens online ingecheckt, en heb niks geprint. Kwestie van paspoort en ik geloof boekingsnunmer afgeven bij de balie. Heb 1 keer de boeking op m'n phone laten zien aan de meneer achter de balie, toen was het in orde. Gaat makkelijk dus.
bolletjeom
Reisexpert
» 04 nov 2011 09:11
over het algemeen moet je wel iets van een boardingpass laten zien als je online incheckt om de balie te ontlopen. Dus moet je kunnen printen.
Wil je inchecken om een stoel vast te zetten dan kan dat van te voren maar er is een kans dat je in de rij moet voor een boardingpass.
loesopreis
Wereldreiziger
» 04 nov 2011 15:40
bolletjeom schreef:over het algemeen moet je wel iets van een boardingpass laten zien als je online incheckt om de balie te ontlopen. Dus moet je kunnen printen.
Wil je inchecken om een stoel vast te zetten dan kan dat van te voren maar er is een kans dat je in de rij moet voor een boardingpass.
Mijn ervaring met Emirates is dat ik alleen mijn paspoort heb laten zien bij de balie, waar je de boardingpass moet halen. Ze zagen dan direct dat ik online heb ingecheckt en welke stoel ik heb gereserveerd (die kun je kiezen bij het online inchecken). Dat ik niets had geprint op papier was geen punt, werd niet naar gevraagd.
Er waren 2 verschillende balies: eentje voor mensen die nog niet hadden ingecheckt, en eentje voor wie dat wel al online had gedaan. Meestal meteen aan de beurt en geen rij bij mijn balie.
bolletjeom
Reisexpert
» 04 nov 2011 18:09
juist loes!!!
Daar zeg je precies wat ik bedoel!!!
Je bent nog naar een balie gelopen om je boardingpass te halen. Dat is een onderdeel dat veel mensen juist proberen te vermijden en de reden dat ze online inchecken.
De balie om je boardingpass te halen is vaak dezelfde als afgeven van bagage. Dus de kans dat je lang in de rij staat.
Vind je dit niet erg en wil je een stoel vast zetten dan kan je online inchecken met je mobiel.
Erik
Site Admin
» 05 nov 2011 16:10
Inmiddels ben ik er zelf ook achter gekomen. Online inchecken met je mobiel is eigenlijk je "printje" laten zien op je telefoon. Je hebt hiervoor dus wel een internet verbinding nodig (of je telefoon moet de pagina zo weer kunnen openen om te laten zien).

Het hebben van een printje en online inchecken is bij Emirates vanuit Indonesië zeker een voordeel. Het was of een super lange rij of vrijwel direct geholpen worden (met online checking gegevens).
hildo
Reisexpert
» 08 mei 2014 22:52
Erik schreef:Inmiddels ben ik er zelf ook achter gekomen. Online inchecken met je mobiel is eigenlijk je "printje" laten zien op je telefoon. Je hebt hiervoor dus wel een internet verbinding nodig (of je telefoon moet de pagina zo weer kunnen openen om te laten zien).

Het hebben van een printje en online inchecken is bij Emirates vanuit Indonesië zeker een voordeel. Het was of een super lange rij of vrijwel direct geholpen worden (met online checking gegevens).
Het is bijna hetzelfde als een printje van je boardingpas. Maar in de uitvoering maakt het een groot verschil. Je krijgt meestal als je online incheckt de optie voor 'digitale' boardingpas. Lufthansa heeft het ook maar de eerste email met een boardingpas die je kunt printen wijkt net even af van degene die je direct vanaf je telefoon kunt laten scannen. Het lijkt wel of ze een soort uitgerekte qr code gebruiken voor de versie die je direct van de telefoon kunt scannen.

Op de heenvlucht had ik de tweede versie die in Frankfurt en Düsseldorf prima op de scanners werkte. Op de terugweg had ik de eerste versie en die konden ze niet scannen vanaf de telefoon bij de poortjes in Frankfurt.
Erik
Site Admin
» 09 mei 2014 09:57
Ik zie mensen wel eens inchecken met hun telefoon, maar meestal geeft het toch nog wel problemen bij het inscannen. Ik ga voorlopig dus nog even voor de papieren variant.
Jenny
Reisexpert
» 09 mei 2014 13:15
Ik check wel in met mijn telefoon (zeker als je stoelen mag kiezen), maar vervolgens ga ik zonder geprinte boardingpass naar het vliegveld en laat ik hem daar printen. Voor de meeste maatschappijen geen enkel probleem.
Erik
Site Admin
» 09 mei 2014 13:56
Het printje en inchecken doe ik vaak al thuis. Eenmaal op het vliegveld hoef ik dan alleen de gate nog maar te zoeken en mijn geprinte boardingpass te laten zien.
Jenny
Reisexpert
» 09 mei 2014 14:26
Ik kan thuis nooit inchecken voor de terugweg ;)

Daarnaast reis ik eigenlijk altijd met bagage, dus meteen naar de gate is geen optie.
Gerelateerde onderwerpen
Hoe online blijven in het buitenland?
Hoe boek ik online een flexibel ticket?
Hoe moet ik een bericht plaatsen op het forum
Hoe moet ik aantonen dat ik het land weer verlaat?
Hoe moet ik een ticket reserveren maar niet boeken?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten