Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Hippie Camper Sydney / Melbourne / Ayers Rock

sniffertje
Reiziger
» 21 okt 2010 08:46
HOi,

Ik wil graag een hippie camper huren alleen nu lees ik op hun website dat je daar niet mee naar Northern Teritory mag.
Hoe strikt is dit en kun je dit gewoon op eigen verantwoordelijkheid doen of hoe werkt dat.

Is er eigenlijk een main road naar Ayers Rock en Uluru.

Horen het graag.
Revolucion
Reisexpert
» 21 okt 2010 10:02
sniffertje schreef:HOi,

Ik wil graag een hippie camper huren alleen nu lees ik op hun website dat je daar niet mee naar Northern Teritory mag.
Hoe strikt is dit en kun je dit gewoon op eigen verantwoordelijkheid doen of hoe werkt dat.

Is er eigenlijk een main road naar Ayers Rock en Uluru.

Horen het graag.

Denk dat het niet voor niks is dat ze vermelden dat je niet naar NT mag reizen. Dit zal niks met de wegen te maken hebben (meest gangbare zijn namelijk asfalt) maar zal gewoon te maken hebben dat je dan gewoon dusdanig remote bent dat met problemen ze je niet kunnen helpen. Zullen bijv. geen depot hebben in NT.
Nienke Krook
Reisexpert
» 21 okt 2010 11:46
Ik denk dat het er wel om gaat dat veel wegen in de NT niet geasfalteerd zijn, natuur de hoofdweg wel, maar ik neem aan dat je naar de natuurrijke gebieden wilt. Daar moet je ook vaak een fourwheeldrive hebben, als je met je campertje naar Kakadu gaat, kom je gegarandeerd vast te zitten :) Ik ga er vanuit dat het redelijk strikt is en als ze je betrappen dat je je borg kwijt bent.
Ik lees op hippiecamper.com dat je met z'n camper ook niet in Tasmanië en de Westkust mag rijden, dus kijk even goed in de voorwaarden.

De weg naar Uluru is op zich prima, het is alleen wel 5 uur rijden!
bolletjeom
Reisexpert
» 21 okt 2010 21:11
je kunt prima met je camper naar Kakadu. Er zijn een aantal goede geasfalteerde wegen. Je kunt alleen lang niet overal komen met je camper.

Behalve dat ze misschien geen depot hebben kan het ook zijn dat hun verzekering die staat/provincie niet dekt.
Janneke
Reisexpert
» 22 okt 2010 10:20
Je vraagt hoe strikt deze regel is? Nou als er staat dat het niet mag, dan mag het dus niet :P . De reden wordt hier al gegeven. Wanneer je toch gaat en pech krijgt zullen ze helemaal niks voor je doen en de kosten om de camper daar weer weg te krijgen zullen voor jouw rekening komen. En dat zal geen goedkoop geintje zijn. Bij andere maatschappijen moet je vaak bijbetalen (of extra verzekering) wanneer je naar NT wilt met je camper. Het is nu eenmaal nogal remote dus de takelwagens staan niet bepaald in de buurt wanneer ze je op moeten halen. En denk niet dat je vast geen pech zult krijgen. Wij hebben veel mensen met goede campers gezien die met pech langs de weg stonden en we hebben zelf zowel in Australië als in Nieuw Zeeland pech gehad met onze camper. Een lekke band of oververhitte motor en je bent de pineut!
dannydekoning
Reiziger
» 22 okt 2010 12:47
Kan makkelijk. Wij hebben ook de off roads gedaan (gravel roads). Echte super ervaring. Maar als ze bij hippiecamper moeilijk doen dan zou ik kiezen voor de Wicked camper van. (wel de fourweel drive anders kom je zo ie zo vast te zitten. Tussen Alice springs en de kings canyon heb je een prachtige gravel road van ongeveer 6 - 8 uur. Blijf wel goed op letten want wij hadden deden op een gegeven moment een 360. Door enig geluk en drivingskills van mijn vriendin kwamen we uiteindelijk op vier wielen tot stilstand. De raampjes stonden open dus onze camper was in de binnnenkant rood van het stof geworden. Op dat stuk kom je bijna geen andere reizigers tegen (wij hebben er twee gezien). Veel water mee nemen is daarom ook erg belangrijk.

Succes
Erik
Site Admin
» 22 okt 2010 18:27
Het lijkt mij onverstandig om met een gewone campervan van de hoofdweg af te gaan. Wat ga je doen wanneer je problemen met je auto krijgt. Juist omdat er bijna niemand komt heb je dan best een groot probleem. Als je dan ook nog niet goed voorbereid bent ben je helemaal de pineut. Ik denk dat je een redelijk risico neemt, de verharde wegen zijn prima maar ver weg rijden op gravel roads lijkt mij niet verstandig. Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals gravel roads naar touristische bestemmingen.

Onderhoud aan je camper is ook belangrijk, veel van de campers zuipen olie, iets wat je bijna dagelijks moet bij blijven gieten :)
Gerelateerde onderwerpen
4 weken Australie: Sydney Melbourne Great Ocean Ayers Rock
Uluru (ayers rock) beklimmen kan dat??
Camper van Melbourne naar Alice Springs?
Melbourne of Sydney?
Bus Melbourne - Sydney
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten