Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

In het ziekenhuis in het buitenland

Erik
Site Admin
» 14 aug 2015 13:56
Een familielid ligt in het ziekenhuis. De vraag is nu hoe je iemand weer zo snel mogelijk naar Nederland kunt krijgen. Kun je een plek op een vlucht claimen en is het regelen van een vlucht niet iets dat een reisverzekering zou moeten doen?

Mocht iemand willen helpen : Ik zoek nog een rechtstreekse vlucht van Zakynthos naar Nederland, België of Een vliegveld in de buurt van de Nederlandse grens.

Vertrek vanaf morgen.
Travelator
Reisexpert
» 14 aug 2015 15:41
Oei, klinkt heftig.
Is dit een oproep voor jou zelf?
Welke verzekering heeft die persoon en hebben ze al contact met ze opgenomen?
Travelator
Reisexpert
» 14 aug 2015 15:44
Dit al gezien? Geen idee of het nuttig is...
http://www.skyscanner.nl/vluchten-naar/ ... haven.html
Erik
Site Admin
» 14 aug 2015 17:18
Indirect is de oproep voor mij ja. Ik help iemand uit de familie die naar huis wil en moet.

Dank je voor die link die had ik nog niet gevonden. Is er die ook voor België om meer opties te hebben?

En hoe kun je er voor zorgen dat je op een vlucht komt ook al zit deze vol?
Jenny
Reisexpert
» 14 aug 2015 18:52
Heeft je familielid geen reisverzekering? En kan de ziektekostenverzekering niks betekenen?

Afhankelijk van wat er aan de hand is zal de luchtvaartmaatschappij je niet meenemen zonder doktersverklaring. Als er medische noodzaak is zijn er wellicht voorzieningen nodig. Je verzekering heeft hier meer ervaring mee.

Als directe (charter)vluchten vol zijn is er vaak nog plek bij een lijndienst, al dan niet businessclass met een extra overstap. Mijn reisverzekering wil dat je contact opneemt voor je wat boekt, anders kunnen ze ook moeilijk doen de uitbetaling na afloop. Wat staat er in hun (online)polis? Wil hun verzekering niks doen?

Zelf een plek kunnen claimen zou raar zijn, anderen hebben voor hun ticket betaald...
Erik
Site Admin
» 14 aug 2015 20:52
Jawel familielid heeft een verzekering, maar deze zijn niet echt behulpzaam en werken niet echt mee. Weet de detais niet. Wat ik begrijp is dat er weinig communicatie is en er weinig gedaan (lijkt?) te worden.

Ik zou verwachten als je medisch gezien mag vliegen van de dokter én je verzekerd bent dat zij dan voor je regelen dat je naar huis kunt. Ik had ook verwacht dat er wel speciale reggelingen zouden zijn om in dit soort gevallen ruimte te creëren om een patiënt snel te helpen. (Overboeking van een vlucht b.v.?)

Ik weet helaas ook niet welke polis ze hebben.

Via social media ben ik al wel een en ander te weten gekomen.

Weet iemand waar SOS internationaal voor dient? Daar nemen ze wel alle zorg uit handen zo lijkt de site te communiceren.
Jenny
Reisexpert
» 14 aug 2015 22:01
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/SOS_International

Op mijn verzekeringspas staat hun nummer, dat kan je bellen in geval van nood. Nooit gebruik van gemaakt...
Erik
Site Admin
» 16 aug 2015 16:39
Het nummer van SOS internationaal had ik al gevonden. Nu blijkt dat je zorgverzekering deze inschakelt en dan komt alles goed op gang.
Travelator
Reisexpert
» 16 aug 2015 16:47
Erik schreef:Indirect is de oproep voor mij ja. Ik help iemand uit de familie die naar huis wil en moet.

Dank je voor die link die had ik nog niet gevonden. Is er die ook voor België om meer opties te hebben?

En hoe kun je er voor zorgen dat je op een vlucht komt ook al zit deze vol?
Hé, sorry dat ik je verder niet kon/kan helpen. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt... :{
Is het inmiddels gelukt om je familielid naar Nederland te krijgen?
Niks ernstigs, hoop ik?
Erik
Site Admin
» 16 aug 2015 16:49
Nee, ligt nog steeds in het ziekenhuis. Sinds gisteren wel in Athene waar de hygiëne wat beter op orde is en ze betere belandelingen hebben. Waarschijnlijk gaat de operatie in het buitenland plaatsvinden.
Travelator
Reisexpert
» 16 aug 2015 17:08
Erik schreef:Nee, ligt nog steeds in het ziekenhuis. Sinds gisteren wel in Athene waar de hygiëne wat beter op orde is en ze betere belandelingen hebben. Waarschijnlijk gaat de operatie in het buitenland plaatsvinden.
Jeetje, vervelend, zeg...
Klinkt heftig, operatie... Veel sterkte...
Erik
Site Admin
» 16 aug 2015 17:44
Klopt, het laatste wat je wilt is een ingreep in het buitenland. Helaas is naar Nederland terug reizen geen optie want de gezondheid laat vliegen niet toe.
Jenny
Reisexpert
» 16 aug 2015 18:07
Erik schreef:Klopt, het laatste wat je wilt is een ingreep in het buitenland. Helaas is naar Nederland terug reizen geen optie want de gezondheid laat vliegen niet toe.
Fijn dat ze toch niet doorgezet hebben om te vliegen op eigen gelegenheid! Ziekenhuis in het buitenland is natuurlijk nooit leuk, maar koste wat kost naar Nederland komen is soms ook geen optie. Sterkte!
Erik
Site Admin
» 18 aug 2015 08:37
Er is tuusentijds toch nog gevlogen naar een ander deel van het land waar de zorg een stuk beter is. Dit was wel met een speciale vlucht.

De kosten voor de ziektekosten verzekering hebben ze er in ieder geval voor de rest van hun leven uit. Zelfs als het duurste pakket genomen word.
Reismeis
Reisexpert
» 18 aug 2015 09:47
Jeetje wat spannend.. Heeft de operatie inmiddels plaatsgevonden?
Gerelateerde onderwerpen
Trouwen in het buitenland
Bellen naar het buitenland
Hoe online blijven in het buitenland?
Engels of Spaans leren in het buitenland
HELP! Woon Al Jaren In Het Buitenland En GBA Ingeschreven!
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten