Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Het vinden van een farmjob in de outback

Trestry
» 15 jan 2013 07:47
Hoi.

Ik ben momenteel in Sydney en vertrek komend weekend naar Perth. Ik hoop daar 'n week later aan te komen. Nu ben ik opzoek naar een farmjob in West Australie, aangezien het daar makkelijker schijnt te zijn. Ik vraag me alleen af wat nou een goede manier is om een farmjob te vinden. Op sites zoals gumtree etc. is vrij weinig te vinden. Of moet ik gewoon naar 'n outback dorpje toegaan en ter plekke werk zoeken? Working Hostels staan me ook niet echt aan, aangezien je vaak niet per uur betaald krijgt. Ook hoor ik veel verhalen dat ze beloven dat er werk is, terwijl dat er helemaal niet is.

Alvast bedankt!
Ron
Reisexpert
» 15 jan 2013 11:00
vraag eens in perh in de hostels of ga daar eens langs bij de jobcenters misschien kunnen die je helpen.
YvetteB
» 19 jan 2013 07:52
Ik heb zelf mijn farmjob gevonden via http://www.primarypositions.com.au, maar ook de jobshop in Perth heeft erg veel jobs voor backpackers! Succes :)
coen87
Vakantieganger
» 22 jan 2013 07:18
Neem ook eens een kijkje op gummtree, dat is de australiesche marktplaats. Hier heb ik mijn farmjob gevonden.
pallaver
Reiziger
» 22 jan 2013 14:42
Je zou de harvest line kunnen bellen. Op de immi.gov.au staat hoe je ze kunt bereiken, google eens!
e131187
» 30 mar 2013 09:39
Twee vragen:
(1). Weet iemand of er een leeftijdslimiet zit aan farmjobs e.a. backpacker jobs?
Nemen ze mensen van tussen 40 en 50 jaar ook aan?
(2). Met een tourist visa mag je toch niet werken, hoe kun je dan via de job centers werk vinden?

Bedankt voor antwoord.
Kims
Reisexpert
» 30 mar 2013 14:30
Hi,
e131187 schreef:(1). Weet iemand of er een leeftijdslimiet zit aan farmjobs e.a. backpacker jobs?
Nemen ze mensen van tussen 40 en 50 jaar ook aan?
Het ligt er aan wat voor werk je waar zoekt. Als je bijvoorbeeld al ervaring hebt met het werken op een boerderij zal er niet zo snel een leeftijdslimiet aan zitten. Ervaring wordt hoog aangeschreven. Qua backpackerjobs ligt het er ook aan wat voor werk je in gedachte hebt. Er zijn ook veel oudere Australiers die bijv. fruit plukken of vergelijkbare baantjes doen.
e131187 schreef:(2). Met een tourist visa mag je toch niet werken, hoe kun je dan via de job centers werk vinden?
Wat bedoel je?Als je een toeristenvisum hebt mag je inderdaad officieel niet werken. Als je via een uitzendbureau werk wil krijgen moet je een visum hebben waarmee je mag werken. Je zou zwart kunnen werken, maar dat is natuurlijk niet legaal en dan loop je het risico opgepakt te worden en het land uitgezet te worden. Zwart werk wordt niet via job centers aangeboden, eerder via via of briefjes in hostels etc.
Gerelateerde onderwerpen
kleding outback
Route Outback - 5wk
Via outback of oostkust naar Cairns?
Sydney - Melbourne - Tasmanie en outback in 1,5 maand?
Outback tour: advies duur + organisatie
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast