Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Het financiele plaatje

Ruth
» 09 jun 2010 12:00
Hoi,

Ik ben van plan om er voor een jaar op uit te trekken naar australie. Ik zal dit op mijn eentje doen met een working holiday visum. Er zijn ongetwijfeld ervaringsdeskundigen onder jullie, ik vraag me af wat het minimum budget is dat ik nodig heb. Vlucht niet inbegrepen. Ik ben van plan om daar te werken. Maar zal wel een start kapitaal nodig hebben.

Ruth
Erik
Site Admin
» 09 jun 2010 12:06
Het slimste is om zoveel mogelijk in Nederland te sparen en te werken. Je krijgt over het algemeen beter betaald en wanneer je b.v. bij je ouders woont heb je lagere levensonderhoudskosten. Het werk in Australië ligt op dit moment net als in Nederland niet voor het oprapen. Met de vele reizigers denk ik dat het dus lastig wordt om goed te kunnen sparen.

Wat betreft de uitgaven ligt het er aan wat je levensstijl is. Leef je goedkoop kun je wel met €1000,- per maand af wil je wat ruimer zitten dan kun je beter uitgaan van €1200,- per maand.
pallaver
Reiziger
» 21 jun 2010 10:57
Ik ga in November en neem 5.500 euro mee. Ga eerst 3 maanden werken in sydney waarschijnlijk en een kamer daar huren. Ga er vanuit van het geld dat ik daar verdien dat dat opgaat aan kost en inwoning enz. Na die 3 maanden wil ik gaan reizen en eventueel ook nog bijwerken. Denk dat de meeste backpackers beginnen met zo'n 5.000-6.000 euro..
Filipinda
Vakantieganger
» 24 jul 2010 14:46
Hoi!

Ik vertrek december dit jaar en neem ongeveer € 6000 mee. Eerst een beetje genieten in Sydney en na O&N ben ik ook van plan om te werken zodat ik in ieder geval een buffer hou. Later dan weer reizen. In Sydney is alles wel duur!!
Je mag in ieder geval met minimaal € 3500 Australie pas binnenkomen en ik heb gelezen op meerdere sites dat je daar ongeveer 3 maanden mee redt als je niet te gekke dingen gaat doen. Overnachten lijkt mij toch het grootste kostenpost, zeker in de dure decembermaand. Tja je moet wat over hebben voor een super gafe tijd :)

Groetjes Filipinda
Moira
Reisexpert
» 24 jul 2010 16:38
Hallo,

Lees veel op internet dat mensen gemiddeld 1500 euro per maand nodig hebben. Dit komt nu ook door de wisselkoers je krijgt nu 1,43 AUD voor 1 euro wat niet zo heel goed is. Ik ben er geweest in 2008 toen was ie 2 AUD voor 1 euro. Dat maakt Australie nu vrij duur. Ik ben er ook dit jaar geweest en dat merkte je toch wel vooral met boodschappen doen viel het me goed tegen en accomodatie was daardoor ook niet meer zo goedkoop.

gr van Moira
Ruth
» 25 jul 2010 13:49
bedankt voor jullie reacties.. ik denk dat ik wel idee heb nu.
Nog een vraagje.. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat het wel goed is om ginds een auto te kopen zodat je altijd vervoer hebt en die nadien dan terug door te verkopen.
Iemand ervaring mee?
Grts Ruth
Moira
Reisexpert
» 26 jul 2010 03:14
Hallo,

Dat ligt eraan wil je veel gaan reizen en touren ja dan is het wel handig. Ga je af en toe wat reizen en blijf je dan op 1 plek dan zou ik dat niet duur is het alleen maar zonde van het geld. Je kunt heel makkelijk een auto huren of een camper en er is genoeg aanbod daarin. Ik heb nooit een auto gekocht want het geeft ook een hoop gedoe en papierwerk daarnaast willen ze ook een vast adres in Australie om de auto op in te schrijven.

gr van Moira
Gerelateerde onderwerpen
Welke reisorganisatie is het best en relatief het goedkoopst
Het Australië kletstopic
Betalen in het buitenland
Sudiefinanciering in het buitenland.
Het weer in december in Darwin
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast