Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

HELP Working holiday visum verspeelt?

Paul90
» 30 okt 2011 21:00
Beste,

Afgelopen mei t/m eind augustus heb ik voor 3 maanden stage gelopen in Sydney. Hiervoor heb ik een working holiday visa aangevraagd achteraf gezien had ik beter een Occupational Trainee visa kunnen aanvragen. Ik kreeg namelijk niet voor mijn stage betaald. Alleen wist ik niet dat ik daar de beste tijd van mijn leven zou beleven en ook nog is het meisje van mijn dromen tegen zou komen en daarom ook graag wou blijven. Helaas ging dat laatste niet i.v.m studie. Ik wil graag in mei terug naar Australië dit maal om te werken en te reizen.

Nu ben ik maar 3 maanden naar Australië geweest puur alleen voor mijn stage en ben ik heel dom geweest om een verkeerde Visa aan te vragen en daar baal ik nu heel erg van. Nu is mijn vraag is het mogelijk om volgend jaar gewoon nog met een working holiday visa naar Australië te gaan of is er een manier om bijvoorbeeld mijn Occupational Trainee visa in dit geval te laten gelden zodat ik volgend jaar gewoon gebruik kan maken van mij working holiday visa? Of zijn er nog andere mogelijkheden waar ik gebruik van kan maken?

Mvg,

Paul
Kars
Wereldreiziger
» 30 okt 2011 22:38
eventueel een studentenvisum? Je kan dan 20 uur per week werken, is niet veel, maar toch... En dan kan je nog 4 jaar wegblijven. Je visum is overigens een jaar geldig, ik weet niet wanneer je weer naar australië wil gaan, maar je zou dus nog een stuk van het visum mee kunnen pakken, aangezien hij tot mei geldig is.
Kims
Reisexpert
» 31 okt 2011 03:09
Hey,

Je kan maar 1 keer een WHV aanvragen. Als je 3 maanden bepaald seizoenswerk of iets dergelijks hebt gedaan, kun je een 2e jaar aanvragen. Maar daar wordt vrij streng op gecheckt.

Aangezien je niet in aanmerking komt voor een 2e WHV, zou je op http://www.immi.gov.au of op http://www.immi.gov.au/visawizard/ kunnen kijken voor je opties. Volgens mij kun je niet zomaar een studentenvisum aanvragen. Een andere optie is een verlengde toeristenvisum van 6 maanden of 1 jaar, maar dan mag je officieel niet werken.

Succes ermee ^O^
Gerelateerde onderwerpen
Working Holiday Visum - 1e en 2e
working holiday visum hellup
Working Holiday Visum Australië
Working Holiday Visum op je 31ste??
Medische onderzoeken working holiday visum
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast