Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

handige tips en accomodatie

Bronek
» 20 mei 2012 21:02
24 oktober vertrek ik voor 5 weken met mijn rugzakje voor trektocht door Australie. zal vnl. in hostels e/o campings overnachtenen soms B@B en hotel.
daar een 5 daags bezoek aan Tasmanie ook gepland staat wil ik graag weten waar dan het best te overnachten zonder reservering vooraf, wil auto huren en Hobart plus Launceston bezoeken.
iemand idee?
wil daarna van Adelaide naar Cairns vliegen en dan afreizen naar Brisbane en onderweg de leuke dorpjes aandoen.
Iemand leuke tips en overnachtingsmogelijkheden???
niet vergeten ben sportief aangelegd doch wel al in de 50!!
hoor gaarne
Francine
Reisexpert
» 28 mei 2012 10:58
Aan accommodaties is de hele weg geen gebrek. Ik heb eigenlijk nooit (ver) van tevoren gereserveerd. Als ik laat dreigde aan te komen soms wel 's morgens gebeld naar een hostel. Maar verder nooit problemen ondervonden en altijd iets kunnen vinden.
Reismeis
Reisexpert
» 13 jun 2012 20:22
Hoe reis je van Cairns naar Brisbane? Met de bus, trein of eigen vervoer? Voor tips m.b.t. bezienswaardigheden in en rondom Cairns: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si30.html Bezienswaardigheden in en rondom Brisbane: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si29.html

Enkele tips voor de route Cairns - Brisbane:
Gordonvale - suger cane factory én de lekkerste meatpies van Queensland, bij de bakker bij het parkje naast de fabriek :P
Cardwell - hier heeft de cycloon Yasi vorig jaar nogal wat schade aangericht, indrukwekkend om te zien
Hinchinbrook Island - zeker de moeite waard! Vooraf reserveren.
Townsville - met eventueel een uitstap naar Charters Towers / Magnetic Island
Airlie Beach
Great Keppel Island
Bundaberg - rumfabriek
Fraser Island

Mocht je eens lekker luxe willen overnachten in Cairns, dan kan ik deze B&B aanraden: In Brisbane hebben wij vorig jaar overnacht in het Brisbane Manor hotel (ook deels hostel met keuken). Eenvoudig, simpel, niet duur, schoon en op loopafstand van het treinstation en het centrum.
Gerelateerde onderwerpen
Handige tips voor eerste reis naar Australië
handige apps Australie
Handige website voor vinden werk Australië
stopover accomodatie Sydney
Tips en Vragen WHV
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast