Gouden Tip Kerst/Nieuwjaar

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken » 17 sep 2011 13:14

Ik ben op zoek naar goeie ideeën/leuke plaatsen om kerst en nieuwjaar te spenderen.

Dan kijk ik eerder in de richting van Cambodja/Thailand/Maleisie, maar aangezien ik vanaf december nog niet echt een planning heb is er nog heel veel mogelijk ;)

Laat maar komen die gouden tip >:O
Ad

Bericht door Ad »

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny » 17 sep 2011 16:07

Ik ben er zelf niet geweest, maar misschien kun je voor kerst aan de Filipijnen denken? In de rest van Azie is men namelijk (meestal) niet christelijk, en wordt kerstmis niet echt gevierd.

Bangkok met oud en nieuw is een plek waar je absoluut NIET moet zijn. Myanmar en Bali met kerst zijn wel aardig, maar het wordt er niet echt gevierd.
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels » 18 sep 2011 17:51

Dan ben ik wel benieuwd waarom je NIET in Bangkok moet zijn -O-
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny » 18 sep 2011 18:02

Omdat het niet leuk is.

Op Kao Sarn Road bijvoorbeeld is het heel druk, een beetje als Amsterdam met koningennacht. Er wordt echter niks verkocht, en er is nauwelijks eten (minder dan normaal). Om 12.00 uur is er geen countdown, geen vuurwerk, niks. En iets na 12en zijn er rellen. -O- Tenminste, zo was het 2005-2006. En dat was een dusdanige afknapper dat ik het sindsdien niet meer heb geprobeerd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva » 19 sep 2011 07:53

Ik was van 2007/2008 oud en nieuw in bangkok en viel ook tegen. Opzich in khao san rd was het gezellig genoeg met mensen die lekker gingen dansen in de straat, veel bier en behalve buitenlanders ook veel jonge thai. Maar het aftellen was echt suf, daarna kwam er een speach van de vrouw van de koning (op grote schermen), heel klein beetje vuurwerk (bij het paleis) en dat was het dan wel. Ik denk nog steeds dat bangkok wel een van de beste plekken is waar je kunt zijn en heb er echt wel goede herinneringen aan maar thuis is toch beter.

Kerst hebben we via asiarooms een lastminute nog redelijk betaalbaar luxe hotel geboekt op langkawi en verder met een huurauto het eiland verkend. Er was weinig kersterig aan (al staan bijvoorbeeld in de winkelcentra wel grote kerstbomen) maar omdat we onzelf trakteerde voelde het toch een beetje speciaal. We wilde eigenlijk zoiets doen in thailand maar daar was alles rond kerst juist veel duurder.

Ik denk dat de filipijnen wel een hele goede tip is als een van de weinig plekken waar ze echt aan kerst doen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny » 19 sep 2011 08:40

Tikva schreef: Kerst hebben we via asiarooms een lastminute nog redelijk betaalbaar luxe hotel geboekt op langkawi en verder met een huurauto het eiland verkend. Er was weinig kersterig aan (al staan bijvoorbeeld in de winkelcentra wel grote kerstbomen) maar omdat we onzelf trakteerde voelde het toch een beetje speciaal.
Dat doe ik ook wel eens, gewoon dingen net wat luxer met kerst. Een keer extra duiken, wat luxer eten, gewoon jezelf verwennen *) Zo heb ik mooie herinneringen aan kerst in Bali in 2006, en het enige wat ik deed wat met kerst te maken had, was het vouwen van bamboe kerstversiering in mijn stamkroeg _O-
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 » 30 sep 2011 02:14

Interessant topic !

Ben zelf ook in die periode in ZO Azie en deze vraag heeft al meerdere malen bij mij de revue gepasseerd. Ik verwacht in die periode bij de zuidelijke thaise eilanden te zijn en ik weet dat ze met kerst + oud & nieuw een full moon party geven op Koh Phangan :-)))) Toch nog een goed feesie met O&N !

kei leuk, maar met kerst...... tja das natuurlijk niet echt een kerstgevoel zo'n full moon, maar jah wie kan daarnaast zeggen dat ie 2 echte full moon party's heeft gedaan in 1 week... moeilijk moeilijk moeilijk. ben wel benieuwd naar ideen net als jou !

Greeeetzzz Jack
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie