Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Gezocht! Tussenstop Royal Natal - St. Lucia (Zuid-Afrika)

Lodder
Reiziger
» 15 aug 2016 15:29
Dag allemaal,

Ik was benieuwd of er iemand ervaring of tips heeft voor de route vanaf Royal Natal (waarschijnlijk gaan we naar Karma Backpackers) naar St. Lucia (Leopard Walk Lodge). Google maps zegt dat de rit 6u zou duren, dus wij plannen op dit moment deze met een tussenstop te rijden.

Mijn vraag is eigenlijk in 2 delen:
- Welke route is het beste/mooiste, bovenlangs via Dundee en Vryheid, of onderlangs via de kust?
- Daarbij aansluitend, wie heeft er tips voor de "pitsstop"?

Groeten,
Lodder
kohraya
Reisexpert
» 15 aug 2016 22:37
Vanaf Karma Backpackers ben je in een wip bij Golden Gate NP, maar dat vind ik niet zo'n interessant park. Erg klein en niet zo'n hoge bergen. Voor het wild moet je het ook niet doen want dat zie je meer in andere parken. Zelf kampeerden wij daar in het park met onze eigen tent.
Via Dundee en Vryheid sla je de Drakenbergen helemaal over en dat is net wél een imposant gebied wat uitnodigt tot een paar stevige wandeltochten. Daar kampeerden wij op twee van de campings in het park.
Zelf heb ik de route onderlangs gevolgd met een 'pitsstop' bij Pietermaritzburg en een gebiedje daar ten zuiden van dat in de LP stond aangeprezen als 'zeer mooi' maar waar ik de naam van vergeten ben omdat ik er gewoon doorheen ben gereden (erg heuvelachtig met veel kronkelende wegen). De stad zelf had mij ook niets te bieden.
Wat mij betreft: neem enkele dagen de tijd voor Drakensbergen zelf en rij in één ruk door naar je volgende bestemming. Bij de route (highway 2) langs de kust krijg je de zee trouwens amper of niet te zien tenzij je echt de hoofdweg verlaat.
Gerelateerde onderwerpen
Gezocht: overnachting(en) tussen St. Lucia en Garden Route
Boottocht St Lucia
E-mail in Zuid-Afrika
tour zuid afrika
accomodaties zuid afrika
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast