Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Gezocht: overnachting(en) tussen St. Lucia en Garden Route

naomih
» 16 jan 2018 12:35
Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik gaan voor 3 weken naar Zuid-Afrika! Wij rijden van Johannesburg naar Kaapstad.
De route is al bijna compleet, maar ik ben op zoek naar leuke overnachtingen tussen St. Lucia en de Garden Route.
De eerste dag willen we graag Durban voorbij. We rijden het liefst 4-5 uur op een dag.
Graag ontvangen wij tips over leuke plaatsen waar we 1 nachtje kunnen overnachten.

Bedankt! :)
LauraMdumbi
» 17 jan 2018 13:33
Hoi,

Er zijn veel mooie locaties in dit gebied om te bezoeken. De meeste zijn echter verder van de hoofdweg en voor 1 nachtje niet de moeite waard om voor om te rijden (coffeebay, mdumbi, bulungula, hogsback)

Als je de eerste dag Durban voorbij wilt dan zou je voor Umkomaas of Umtentweni kunnen kiezen. Een andere mogelijkheid maar wel wat verder rijden is Oribi Gorge, dit is een mooi gebied. Ik weet niet hoe het met overnachten zit. Zelf heb ik een dagtrip gedaan vanaf een backpacker aan de kust.

Een tweede nacht zou je in Port St Johns kunnen doen, daarna zijn er minder mogelijkheden bij mijn weten tenzij je verder van de weg wilt of op een minder mooie locatie wilt overnachten.

Daarna raad ik aan om naar Chintsa te gaan, of East London als je van de stad houdt.

Een laatste stop kan je in Alexandria doen, of als je voor de stad kiest in Port Elisabeth. Het Addo National Park zou ook een optie kunnen zijn.

Houdt er wel rekening mee dat elke dag verplaatsen erg vermoeiend kan zijn. Zelf heb ik voorkeur om soms wat langer op een plek te blijven.
AnnemiekeinZA
Wereldreiziger
» 05 feb 2018 15:12
Je wilt de eerste dag voorbij Durban, Vanuit Johannesburg??? Van Joburg naar Durban is zeker 8 a 9 uur rijden besef dit wel. Of vliegen jullie vanaf Joburg naar Durban!

Wanneer gaan jullie???
Gerelateerde onderwerpen
Gezocht! Tussenstop Royal Natal - St. Lucia (Zuid-Afrika)
Koop en advies gezocht voor 4x4 in Kaapstad Johannesburg
In totaal zijn er 2 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten