Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Geen electronica meenemen in handbagage naar Amerika

Erik
Site Admin
» 09 mei 2017 07:48
Er zijn steeds meer geruchten van betrouwbare bronnen dat een electronica ban voor handbagage voor vluchten naar de Verenigde Staten er aan zit te komen. Op dit moment geldt het alleen nog voor vluchten van specifieke (vaak Arabische) landen en of maatschappijen. Voor Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen lijken andere regels te gaan gelden.

Iemand die binnenkort naar Amerika vliegt en er toevallig ook al wat over heeft gehoord?
Travelator
Reisexpert
» 09 mei 2017 08:48
Ik las het laatst ergens...
Kan me niet voorstellen dat dat lang gaat duren? Hoe kunnen ze mensen nou verbieden om hun laptop of telefoon mee te nemen in het vliegtuig...? In het ruim gaat dat geheid stuk :? :'(
Erik
Site Admin
» 09 mei 2017 09:23
Het gaat stuk, wordt gestolen of de inhoud wordt zonder mede weten gecontroleerd. Telefoons worden nu ook al soms ingezien / gekopieerd. Hoewel er niets van belang op mijn computer staat overweeg ik wel om een goede encryptie te gebruiken, zodat het in ieder geval lastiger is om de inhoud in te zien.

Deze maatregel zal ongetwijfeld een behoorlijke impact gaan krijgen op het toerisme naar de Verenigde Staten. Net als met de 100ml voor vloeistoffen (een regeling die ook nergens over gaat) hebben we deze ook nog altijd ondanks dat al meerdere keren is aangegeven dat de regel zou worden afgeschaft.

Misschien dat de regeling niet geldt voor Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Dat zou dan nog het enige alternatief zijn.
menasil
Reisexpert
» 09 mei 2017 11:39
Ik kan dit niet helemaal rijmen met de ontwikkeling die United Airlines doormaakt dat je alles via je eigen 'bring your own device' moet doen. Zo moet je via de app inchecken en je boardingpass daarvandaan downloaden op je mobiele telefoon. Daarnaast moet je voor je entertainment zelf een tablet oid meenemen in een groot deel van de vliegtuigen want anders heb je geen entertainment. En dan willen ze nu dat we het niet meer meenemen c 0_0 gaan ze dan alle schermpjes weer inbouwen in de vliegtuigen of is het nu ouderwets boeken lezen?
ubiytsa
Global Mod
» 09 mei 2017 11:48
Lijkt mij toch sterk in de digitale eeuw.
Erik
Site Admin
» 09 mei 2017 15:42
ubiytsa schreef:
09 mei 2017 11:48
Ze doen het al voor verschillende maatschappijen die uit bepaalde landen komen. Dus het is al werkelijkheid voor sommige.
Travelator
Reisexpert
» 09 mei 2017 17:17
menasil schreef:
09 mei 2017 11:39
Ik kan dit niet helemaal rijmen met de ontwikkeling die United Airlines doormaakt dat je alles via je eigen 'bring your own device' moet doen. Zo moet je via de app inchecken en je boardingpass daarvandaan downloaden op je mobiele telefoon. Daarnaast moet je voor je entertainment zelf een tablet oid meenemen in een groot deel van de vliegtuigen want anders heb je geen entertainment. En dan willen ze nu dat we het niet meer meenemen c 0_0 gaan ze dan alle schermpjes weer inbouwen in de vliegtuigen of is het nu ouderwets boeken lezen?
Haha goed punt, Menasil... Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
ubiytsa
Global Mod
» 10 mei 2017 09:39
Erik schreef:
09 mei 2017 15:42
ubiytsa schreef:
09 mei 2017 11:48
Ze doen het al voor verschillende maatschappijen die uit bepaalde landen komen. Dus het is al werkelijkheid voor sommige.
Zelf nog niet meegemaakt. Dat krijg je van tevoren dan wel te horen neem ik aan?
Erik
Site Admin
» 10 mei 2017 09:51
ubiytsa schreef:
10 mei 2017 09:39
Zelf nog niet meegemaakt. Dat krijg je van tevoren dan wel te horen neem ik aan?
In het geval van de andere landen was het van de ene op de andere dag. Hier wat meer informatie: https://tweakers.net/nieuws/124461/vs-k ... uropa.html
ubiytsa
Global Mod
» 10 mei 2017 12:10
Erik schreef:
10 mei 2017 09:51
ubiytsa schreef:
10 mei 2017 09:39
In het geval van de andere landen was het van de ene op de andere dag. Hier wat meer informatie: https://tweakers.net/nieuws/124461/vs-k ... uropa.html
Hmm, interessant.
En camera's dan?
Erik
Site Admin
» 10 mei 2017 12:45
Wat ik er nu van begrijp moeten ook grote (systeem) camera's in het ruim. Alles wat groter is dan een mobiel mag niet meer mee.

Behalve (en nu komt de "grap") als je met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij vliegt. Dan mag je laptop en je andere electronica wel mee. Vanuit de logica zoals het nu gebracht wordt zou het gaan vanuit veilig, maar zijn niet juist Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen die de grootste risico's lopen? Zoals het nu gebracht wordt kan een Amerikaans toestel nog steeds door een terroristische aanslag opgeblazen worden omdat het daar is toegestaan om electronica mee te nemen, maar bij een andere maatschappij niet?

De keuzes lijken dus meer op basis van economische redenen gemaakt te worden dan vanuit veiligheid.
Erik
Site Admin
» 11 mei 2017 09:25
ubiytsa
Global Mod
» 11 mei 2017 09:31
Goed moment om de markt van sterke bescherming voor camera's en laptops in te stappen ;) :P
Erik
Site Admin
» 11 mei 2017 10:00
ubiytsa schreef:
11 mei 2017 09:31
Goed moment om de markt van sterke bescherming voor camera's en laptops in te stappen ;) :P
Of om uit bepaalde Amerikaanse bedrijven te stappen :)
Arnout3008
Reisexpert
» 15 mei 2017 13:19
Als ik dit zo eens lees, is het nog niet definitief. Vraag is natuurlijk hoe lang dat nog duurt..
The DHS has been considering expanding the current ban on large electronics on certain flights from the Middle East and Africa, and officials have been reportedly meeting regularly with U.S. airlines to consider the impacts of such a move.

"No final decisions have been made on expanding the restriction on large electronic devices in aircraft cabins; however, it is under consideration,” a DHS spokesperson said in a statement. “DHS continues to evaluate the threat environment and will make changes when necessary to keep air travelers safe.”
Gerelateerde onderwerpen
Geen stempel bij uitreizen Amerika?
Reizen naar Amerika
Vliegen van Azië naar Amerika
rondreis vanaf mexico naar midden amerika
Welke fotocamera kan ik het best meenemen?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast