Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Gastenboek werkt niet meer

Natas85
» 29 dec 2017 08:53
Goedemiddag,
Ik heb bij jullie een blog en er kunnen geen reacties meer worden geplaatst in het gastenboek. Ook ben ik alle reacties van voor 24 juni kwijt. Kunnen jullie hier svp naar kijken? Ik zou graag de oude reacties weer terugzien op mijn blog, plus de mogelijkheid om weer nieuwe reacties te plaatsen. Wanneer iemand nu een reactie achterlaat wordt deze niet gepost. Ik heb jullie ook een berichtje via fb hierover gestuurd. En heb geprobeerd een bericht via de site te sturen, maar die wordt helaas niet verzonden. Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast bedankt.
niekos
» 29 dec 2017 15:51
same here, gastenboekberichten verdwenen, foto's worden niet geüpload, mail dat er een nieuw verhaal geplaatst is wordt niet verstuurd, op mail wordt niet gereageerd....

What's up around the globe???

niekendaph.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert
» 29 dec 2017 18:06
@Erik zou je hier naar kunnen kijken :)
Erik
Site Admin
» 02 jan 2018 14:19
We zijn recentelijk naar een nieuwe (snellere) server verhuist en nog niet alle instellingen staan helemaal goed. Tijdens de feestdagen waren enkele problemen niet op te lossen maar hier wordt nu zo snel mogelijk naar gekeken.

Als het goed is zou de foto upload weer moeten werken.
Erik
Site Admin
» 02 jan 2018 15:01
Reacties plaatsen zou weer moeten werken.
Travelator
Reisexpert
» 01 feb 2018 14:31
Hoi @Erik,

Ik zie nu dat ook ik een deel van mijn reacties in het gastenboek kwijt ben.
Ook heb ik geen "pagina 2/3" meer in m'n foto album.
Ik kan nog wel bij de foto's vanuit de verhalen, maar niet meer vanuit het foto album.
Reactie plaatsen kan ik inderdaad wel...
Travelator
Reisexpert
» 10 feb 2018 15:52
@Erik?
Erik
Site Admin
» 12 feb 2018 08:46
Er is op dit moment niet veel wat ik er aan kan doen :(
Travelator
Reisexpert
» 12 feb 2018 12:30
Bedoel je dat de reacties weg/kwijt zijn, @Erik... :? -O-
Erik
Site Admin
» 13 feb 2018 09:56
De website is van een oude naar een nieuwe server gegaan. Het lijkt erop dat de reacties in het gastenboek niet allemaal zijn overgezet. De hosting moet nu (handmatig) zoeken in de verschillende backups (net als ik) om te kijken hoe we de ontbrekende reacties terug kunnen krijgen. Het zou erg vreemd zijn als er nergens geen backup meer is die de reacties bevat, maar het is erg tijdrovend en duur werk waardoor ik er niet continue mee bezig kan zijn.

Ik zou willen dat het anders was :@ Enige wat ik kan doen is door de backups zoeken naar de ontbrekende reacties tot ik ze gevonden heb.
Travelator
Reisexpert
» 13 feb 2018 17:54
@Erik, net als met de foto's zijn de gastenboek reacties zo te zien nog wel te vinden onderaan het verhaal.
Tenminste, dat denk ik, want ik kan me van 2012 niet meer herinneren wie wanneer een reactie heeft geplaatst, maar ik zou ze wel graag terug willen.

Wat mist zijn pagina's 2,3 etc op de gastenboek- en foto-pagina's. Alles is er dus nog wel, maar niet direct te benaderen vanaf de toegewezen pagina.
Doordat de verhalen nooit verdeeld waren over meerdere pagina's, maar gewoon onder elkaar stonden in een lijst, zijn die wel allemaal meegekomen. Je nieuwe server kan dus kennelijk geen meerdere pagina's aan.

Als bezoekers op iemands blog terechtkomen waaraan jouw naam en website verbonden zijn, wil je toch dat ze desgewenst door de foto's oid kunnen scrollen, zoals het hoort?
Als dat niet goed werkt, denk ik eerlijk gezegd dat je daar klanten mee verliest. Mensen stellen hun vertrouwen in jou en in je website en als daar iets kwijtraakt, kun je toch niet zomaar zeggen "Het is niet anders" en daarmee is de kous af? :?
Erik
Site Admin
» 14 feb 2018 10:15
Travelator schreef: Als bezoekers op iemands blog terechtkomen waaraan jouw naam en website verbonden zijn, wil je toch dat ze desgewenst door de foto's oid kunnen scrollen, zoals het hoort?
Als dat niet goed werkt, denk ik eerlijk gezegd dat je daar klanten mee verliest. Mensen stellen hun vertrouwen in jou en in je website en als daar iets kwijtraakt, kun je toch niet zomaar zeggen "Het is niet anders" en daarmee is de kous af?
Hoewel dit klopt is het aantal mensen dat de blogs bezoekt al jaren dalende. Er is nog maar een hele kleine groep mensen die verhalen plaatst (in het algemeen) en het aantal mensen dat de verhalen leest is ook heel erg klein. Andere platformen en diensten hebben de taak van de blogs overgenomen. Het aantal mensen dat nu op de blogs komt is zo laag dat het lastig te verantwoorden is om er de benodigde tijd in te stoppen. Ik weet dat dit allemaal erg "fout" en hard klinkt, dus zal het daarom ook proberen toe te lichten.

De blogs voldoen niet meer aan de huidige standaard en ook veel delen van de code zijn erg oud. Met de verhuizing naar de nieuwe server bleek dat sommige code zo oud was dat het niet meer zou gaan werken. Flinke delen van de blogs moesten opnieuw geprogrammeerd worden om de boel überhaupt werkend te krijgen. Omdat er bijna geen bezoekers en inkomsten op/uit de blogs komen is het onmogelijk deze tijd (/kosten) te verantwoorden.

Dat brengt mij bij de vraag wat te doen met de blogs in de toekomst.. Een update gaat zeker 6 tot 12 maanden aan tijd kosten (x 40 uur per week om je een idee te geven van kosten). Maar gezien de dalende trend ook bij andere weblog aanbieders is het de vraag of dit een verstandige en rendabele keuze is...
Travelator schreef: Wat mist zijn pagina's 2,3 etc op de gastenboek- en foto-pagina's. Alles is er dus nog wel, maar niet direct te benaderen vanaf de toegewezen pagina.
Doordat de verhalen nooit verdeeld waren over meerdere pagina's, maar gewoon onder elkaar stonden in een lijst, zijn die wel allemaal meegekomen. Je nieuwe server kan dus kennelijk geen meerdere pagina's aan.
Deze informatie heeft me geholpen het probleem sneller te vinden. Ik heb wijzigingen aangebracht die de reacties als het goed is weer allemaal laten zien. Klopt dat?
Gerelateerde onderwerpen
gastenboek onder verhaal werkt niet
koppeling weblog forum werkt niet
Unwatch link van mail werkt niet
kan niet meer op mijn reisblog
Weblog doet het niet meer na beveiligen wachtwoord
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten