Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Fraser island, tour of op eigen houtje?

Iw_verwijderd
» 03 aug 2012 03:48
Ha allen,

Ik heb een vraag. Ik en een vriendinnetje willen graag vanaf Brisbane naar Fraser Island. We hebben ongeveer van vrijdag - zondag (en heel misschien maandag) om daar te blijven. Nu lees ik verschillende dingen erover, maar ik vroeg me af wat het leukst is, om met een tour mee te gaan (en welke tour dan?) of dat we zelf een 4wd huren en zelf op pad gaan?
Iemand enig idee?
Thanks!
bolletjeom
Reisexpert
» 03 aug 2012 08:48
wij hebben ter plekke met 3 andere reizigers zelf een 4x4 gehuurd. Daar zat een spoedcursus bij en die was absoluut nodig. Rijden op los of drijfzand is een vak appart. Gelukkig waren onze medereizigers israeli met 3 jaar verplichte leger ervarig dus ook ervaring in het rijden op los zand. Alleen waren we vast in de problemen gekomen.

Dat gezegd vonden we de vrijheid supertof en het maakte het ook avontuurlijker. Het was niet veel goedkoper dan een tourtje en we hebben dezelfde dingen gezien (en een beetje meer)
je moet dus kiezen wat het beste bij jullie past.
VanLeest
» 08 aug 2012 09:30
Hallo Iris,
Heb zelf inderdaad ook die afweging gemaakt; op eigen houtje of georganiseerd. Wat bolletjeom al zegt, het zal wat financiën betreft wel grofweg op hetzelfde neer komen.

Zelf heb ik de Dingoo's tour gedaan. We waren met een groep van 32 man in 4 jeeps. Deze tour is 3 dagen en echt het beste wat ik tot nu toe in Ozzie heb gedaan! Overdag genieten van het eiland, om een uurtje of 16u terug naar de campsite en daar met zn allen koken en lekker feesten. Je slaapt dan in tenten, echt een geweldige tijd.

Bij de dingoo's tour (start vanuit Rainbow beach) is het volgens mij wel zo dat je eerst 2 nachten in Rainbow beach verblijft, dan dus 2 nachten Fraser en dan nog een nacht Rainbow beach. Allemaal van dezelfde organisatie.

Succes!
Globeskater
Reisexpert
» 13 aug 2012 13:32
Hey Iris

Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat je zoekt, ik ben ook met Dingo's tour mee gegaan en vond het niet heel super, veel 18 jarigen waarvoor drank etc.. het belangrijkste was.. Als ik het over kon doen had ik het heel graag op eigen houtje gedaan

Het zal ook zeker een deel aan de groep hebben gelegen en dat ik geen 18 meer ben ;) Ik weet dat de mensen die dat wel zochten en leuk vonden om de volgende dag met flinke kater mee te gaan echt de tijd van hun leven hebben gehad!
TRB
Wereldreiziger
» 14 aug 2012 14:13
Ik sluit me zowel bij VanLeest als Globeskater aan...

Zelf heb ik 3 weken terug de Dingo's tour (vanaf Rainbow Beach) naar Fraser gedaan voor een dollar of 350. Dit was inclusief 1 overnachting vóór en 1 overnachting ná de tour en 2 overnachtingen in een tent op een camping. Daarnaast natuurlijk brandstof, huur van 4WD en al het eten. Het leuke van een groep is dat je snel mensen ontmoet en het voordeel van een 'leading car' is dat je niet snel vast komt te zitten in het zand. Het is erg gaaf om zelf in de 4WD over het strand te scheuren terwijl de golven je jeep rammen. Het is een avontuur! Het ligt een beetje aan jezelf en aan je groep hoe vaak je achter het stuur zit. Als je een beetje je best doet moet dit wel regelmatig kunnen. Je wisselt echter met de 7 anderen in je jeep (als die willen rijden).
Het nadeel van deze trip vond ik idd ook wel een beetje het 'feestgehalte' van de camping. Mijn groep viel wel mee, maar er zijn groepen waar het echt gekkenwerk schijnt te zijn. Biertjes drinken bij het kampvuur is natuurlijk prima, maar ik ging niet bepaald naar zo'n topbestemming om me te bezatten en met een kater in de jeep te zitten. Qua comfort is de camping natuurlijk niks (neem zelf kussentje mee!) en je moet oppassen voor de dingo's.

Mocht je nog vragen hebben, pb me maar!
Kooi
» 17 sep 2012 15:18
Even een vraagje over het eventueel georganiseerd gaan naar Freser Island.
Ik ga in december met een vriend voor zes weken naar Australië en dan gaan we zeker ook naar Fraser Island. Is het aan te raden om van te voren een tour te boeken? We willen 2 dagen (1 overnachting dus). Of zijn er ook genoeg mogelijkheden om vanuit Hervey Bay op aankomstdag, zal eind middag zijn, een tweedaagse tour voor de volgende dag te boeken??
We hebben eigenlijk niet de mogelijkheid om een dag later te gaan aangezien we dan met onze vlucht van Brisbane naar Alice Springs in de problemen kunnen komen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Globeskater
Reisexpert
» 17 sep 2012 18:28
als je de exacte data al weet dan zou ik van te voren kijken welke tour je hebt en deze boeken.. vooral rond kerst en oud en nieuw zijn de australiers ook vrij dus kan het druk zijn, net als de periode erna!
Kooi
» 18 sep 2012 17:51
Hoi Globeskater,

Bedankt voor je reactie!
Heb jij, of iemand anders natuurlijk, misschien tips voor bepaalde organisaties voor Fraser Island?

Groet,
Stefan
Globeskater
Reisexpert
» 18 sep 2012 21:19
Ik ben via dingo's backpackers gegaan.. maar volgens mij lijken al die tours iig die in de goedkopere categorie op elkaar en trekken hetzelfde publiek..
Gerelateerde onderwerpen
Fraser Island
Whitsundays en Fraser Island of Tasmanië
Fraser Island of White Sundays
4wd auto huren Fraser island
Met trein van Victoria naar Fraser-island
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten