Foto's uploaden vanaf een iPad

LilianeKok
» 01 jul 2011 01:14
Hoi,

Ik heb deze vakantie alleen een iPad meegenomen om mijn reisverslag te schrijven. Dit gaat prima, echter het lukt me niet om een foto te uploaden, omdat de knop kies bestand inactief is. Daarna heb ik een foto per email gestuurd, maar deze zie ik ook niet terug. Ik heb geen idee hoe het programma dat de emails verwerkt de foto aan het juiste reisverslag koppelt. Ik neem aan via het emailadres, daarom heb ik hetzelfde emailadres gebruikt als in mijn profiel.

Mogelijk heb je tip, want een verslag zonder foto's is nogal saai.

Vrgr
Liliane

PS ik zag later pas dat het 24 uur kan duren voordat de foto's online staan. In de eerste melding staat 30 min :)
Erik
Site Admin
» 01 jul 2011 07:17
Hey liliane

Ik zal dit even nakijken, want VIA de email zou sowieso moeten werken. Ook VIA een iPad, maar aangezien ik die zelf niet heb, kan ik dat niet met 100% zekerheid zeggen. Ik neem snel contact met je op.
Big-bad-ruud
» 01 jul 2011 19:17
Ik heb het zelfde probleem
Heb je de vraag ook nog ergens anders gesteld?
LilianeKok
» 02 jul 2011 03:00
Hoi Erik,

Ook na 24 uur zie ik nog geen foto's. Kan je zien wat er mis gaat of wat ik niet goed heb gedaan. De email optie vanaf een iPad is op zich erg handig omdat je dan automatisch het formaat kan aanpassen.

Vrgr

Liliane
Erik
Site Admin
» 02 jul 2011 13:03
Big-bad-ruud schreef:Ik heb het zelfde probleem
Heb je de vraag ook nog ergens anders gesteld?
Er was een probleem met het overzetten van de foto's. Het viel mij op dat je twee weblogs hebt. Het weblog waarbij het laatste verhaal is geplaatst wordt gezien als het "actuele weblog". In jouw geval moet je nog even op je nieuwe weblog een verhaal typen om de foto's op het juiste weblog te krijgen. Zou je even willen laten weten of het lukt?
Zou je ook even willen proberen of het lukt als je één foto verstuurd per email en bij meerdere?

Zoals aangegeven heb ik geen ipad en kanik dit dus helaas niet zelf uitproberen.
LilianeKok schreef:Ook na 24 uur zie ik nog geen foto's. Kan je zien wat er mis gaat of wat ik niet goed heb gedaan. De email optie vanaf een iPad is op zich erg handig omdat je dan automatisch het formaat kan aanpassen.
Er wordt o.a. gekeken naar het emailadres. De emails met foto's die zijn verstuurd komen van een emailadres dat niet in ons systeem bekend is. Dat is de reden waarom jouw email bij de eerste validatie al worden geweigerd.

Toch heb ik aanpassingen moeten maken omdat het er op lijkt dat een ipad op een andere manier de foto's als bijlage verstuurd dan "normale" emailclients. Als het goed is zou het nu moeten werken.

Kunnen jullie beide even bevestigen (of via email of hier)?
LilianeKok
» 02 jul 2011 16:56
Hoi Erik,

Het werkt! Ik heb mijn emailadres aangepast omdat ik op reis alleen kan versturen via gmail.com

Super

Liliane
LilianeKok
» 04 jul 2011 07:48
Hoi Erik,

Ik heb iets te vroeg gejuicht. Op de een of andere manier komt maar een deel van de foto's door. Als ik de ontbrekende foto's opnieuw stuur, dan worden ze opnieuw niet geplaatst. Ik was vergeten het onderwerp aan te passen (FWD Badlands ipv Badlands), er is wel een nieuw album aangemaakt met deze titel, dus is de mail wel ontvangen. Ik denk dat er iets misgaat met het verwerken. Zou je nog eens kunnen kijken?

Bedankt

Liliane
Erik
Site Admin
» 04 jul 2011 08:15
Zover ik het nu kan bekijken lijkt het er op dat je de foto's niet als "bijlage" verstuurd maar "in" het emailtje. Hierdoor worden de foto's niet gevonden.
LilianeKok
» 04 jul 2011 16:01
Ipad blijft een lastig apparaat ;-)

Alle foto's worden op exact dezelfde manier verstuurd. Op een ipad worden alle foto's getoond in het mailtje. Erg vreemd dat ongeveer 50% wel goed gaat.

In mijn email send items box staan alle emails ook op dezelfde manier (met bijlage foto1.jpg) ........
Erik
Site Admin
» 04 jul 2011 16:07
Heb je een voorbeeld van een emailtje waarvan de helft is doorgekomen? Dan ga ik die eens goed bekijken. Misschien is er nog wat anders mis. (bij ons)
LilianeKok
» 04 jul 2011 16:57
Hoi Erik,

Ik heb meer dan 10 foto's gestuurd 8 uur geleden met de titel Rodeo. De eerste foto met een bord Mount Rushmore is een voorbeeld van een ontbrekende foto.

Ik heb de foto's zo juist nogmaals gestuurd met de titel Custer om te zien of de fout random optreedt.

Vrgr

Liliane
Erik
Site Admin
» 04 jul 2011 17:27
Ik zie die email nu staan.
Erik
Site Admin
» 04 jul 2011 17:32
Ik zie nu dat de laatste foto in het album er bij geplaatst is. Klopt dat?
LilianeKok
» 05 jul 2011 03:01
Hoi,

Vandaag 9 emails gestuurd en er zijn er 5 geplaatst. Er lijkt een random factor in de verwerking te zitten waarbij ongeveer 50% van de foto's worden geplaatst. Voorlopig sturen we de ontbrekende foto's nog een keer. Ik denk dat de emailbot nog een foutje bevat.

Vrgr

Liliane
LilianeKok
» 09 aug 2012 14:45
Ik stuur de foto's nog een keer.

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten