Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

financial requirements studenten visum

Iw_verwijderd
» 27 apr 2012 12:19
Hi iedereen,

Ik ga in juli een semester in Australië studeren en heb dus een studentenvisum nodig. Ik heb hier alle documenten nu voor, alleen wordt mij 1 ding niet duidelijk.

Je moet dus voldoen aan die financial requirements, maar nu is mijn vraag, hoeveel geld moet dan op mijn rekeningnummer staan en hoe gaan ze dat eigenlijk checken? In het algemeen, hoe zit dat dus?!

Ik heb wel gelezen dat je moet uitgaan van 18000 dollar per jaar.

Als iemand mij kan helpen, zou top zijn!
Kims
Reisexpert
» 27 apr 2012 14:55
Hi,

Het ligt eraan welk visum je hebt gekregen, maar dit is de info die ik vond voor een vrij algemeen studentenvisum: http://www.immi.gov.au/students/student ... ancial.htm.
Daarin staat inderdaad dat je zowel $18000 voor een jaar hoort te hebben, als dat je studiekosten en je vluchten betaald zijn. Dit kunnen ze checken door je te vragen om een bankafschrift, een ander bewijs van financien of hoe je je financien zult krijgen voor de tijd dat je in Australie studeert, zie voor info ook op de bovenstaande site.

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Second holiday visum
[Visum] Te jong
Betaling visum
visum aanvragen
Fout in Visum
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast