fantastische zoekmachine!!

bolletjeom
Reisexpert
» 31 dec 2011 09:25
ik wil even een link met jullie delen. Ik heb namelijk de meest flexibele zoekmachine ooit gevonden. En hij lijkt qua uitkomsten ook nog erg betrouwbaar!
http://www.kayak.com
je kunt hier bijvoorbeeld gelijk al 4 verschillende vertrek en aankomst luchthavens kiezen. Scheelt je verschillende keren zoeken. Daarnaast kan je kiezen voor vaste data, 3 dagen flexibel of een maand overzicht. Je kunt aangeven waar je stopovers wilt en met welke airlines je niet wilt vliegen, wat je max bedrag is.
Na het zoeken kan je vervolgens met gemak alles er uit filteren. Daar hebben ze een mooie balk voor.
Zo heb ik net stops in Canada voor een vlucht naar Sri Lanka er uit gefilterd en alle maatschappijen die kwamen met tickets duurder dan 1000. Zo worden je lijstjes mooi overzichtelijk.

Ik heb alleen wel gemerkt dat ze de aanbieding die Emirates nu heeft lopen niet meepakken maar alleen de normale prijzen laten zien. Let even op: prijzen zijn in Dollars. Ik heb nog geen button gevonden met het euro teken. De vluchten zijn dus goedkoper dan het lijkt
ehouse
Reisexpert
» 31 dec 2011 11:25
Inderdaad wel leuke wesbsite, maar vergelijkbaar met momondo (en daar is het wel in euro de bedagen)
kohraya
Reisexpert
» 31 dec 2011 12:27
En het lijstje met favorieten wordt weer langer ...
Globetrot
Reisexpert
» 31 dec 2011 13:18
Je kunt rechts bovenaan de page bij het vlaggetje het land/taal en de munteenheid aanpassen. Wat bereft het nut van deze site, ligt het er helemaal aan wat voor tickets je zoekt. Ik heb minder goede ervaringen met kayak.com.

Even een voorbeeld van waar Kayak volgens mij de mist in gaat:

Als ik op Kayak de goedkoopste vlucht zoek van Ho Chi Minh City naar Da Nang voor rond de 29 juli 2012, dan kom je bij hen op 48 euro met Jetstar. Het goedkoopste ticket van Vietnam Airlines kost volgens hen 254 euro.

Kijk ik op momondo.com dan zie ik de tickets van Jetstar niet, maar het goedkoopste ticket is met Vietnam Airlines voor 40 euro. Hetzelfde geldt voor de site van skyscanner. Als ik dan doorlink naar de site van Vietnam Airlines, dan blijkt, dat de ticketprijs klopt en dat ik het ticket meteen kan boeken.

Bij Kayak wordt ik doorgelinkt naar lastminute.com, een Engelse site, waar de reviews absoluut elendig van zijn, zie http://www.reviewcentre.com/reviews84432.html Als ik op de eigen site van Jetstar zoek, dan kan ik helemaal geen vluchten boeken op 29 juli!
Erik
Site Admin
» 31 dec 2011 14:40
Iedere vergelijkingssite heeft hier last van. Dit heeft er mee te maken dat de systemen niet real time kijken of een ticket nog beschikbaar is. Hierdoor krijg je altijd verschillen (in prijs) en tickets die niet meer te boeken zijn omdat ze al verkocht zijn.

Google is dit jaar begonnen met het aanbieden van ticket informatie en is daar (wat ik er van gezien heb) vele male beter in dat alle vergelijkingssites bij elkaar. Dus nog even wachten dit dit naar Nederland komt. Mocht je in de US zitten kun je het eens uitproberen (door te zoeken op twee vliegbestemmingen).
Globetrot
Reisexpert
» 31 dec 2011 15:46
Klopt, alle vergelijkingssites kunnen afwijkingen vertonen, maar in het geval van Kayak gaat het er om, dat ze de promo-tickets van Vietnam Airlines en Emirates etc. niet weergeven die op Momondo en Skyscanner wel te zien zijn.

Verder geven ze bij Kayak ook niet de mogelijkheden aan van vluchtencombinaties van LCC's. Als je b.v. van KL naar Kuching wilt geven ze Airasia aan. Als je echter van Kota Bharu naar Kuching wilt (er is geen directe vlucht) krijg je de mogelijkheden van Airasia met tussenstop in KL niet te zien - omdat het dan om 2 afzonderlijke vluchten gaat waar de bagage niet doorgelabeld wordt - maar wel die van Malaysian, waarbij je ook een tussenstop in KL hebt - en de bagage wel doorgelabeld wordt. En deze reis is dan bijna 3 keer zo duur! Die mogelijkheid heb je wel bij Skyscanner als je linksboven in het grijze vlak op laagste prijs klikt. Natuurlijk moet je dan wel zelf zorgen, dat je beide vluchten boekt met voldoende tijd ertussen om je overstap niet te missen.

Op de site van Jetstar kun je nog geen tickets boeken voor een vertrekdatum na 31 mei. Ik heb dat al sinds augustus 2011 in de gaten gehouden. De tickets kunnen dus ook nog niet uitverkocht zijn in real time!
bolletjeom
Reisexpert
» 31 dec 2011 16:19
nou ja, ik gebruik dit soort sites ook nooit om werkelijke tickets te zoeken maar om een idee te krijgen bij welke maatschappij ik moet zijn.

Een vriendin wees me er op en die had gezocht op vetrek amsterdam, dusseldorf of brussel en aankomst bangkok of colombo of kuala lumpur.
Ik wist nog niet van een site die dat kon.
Normaal gebruik ik skyscanner dan dan zoek je op bestemming per land en niet verschillende landen.
Globetrot
Reisexpert
» 31 dec 2011 17:14
Sorry Bolletje, maar nadat ik net nog eens een heel stel verschillende destinaties geprobeerd heb, ben ik er achter dat ik Kayak helemaal geen goeie site vind. Zeker niet te vergelijken met Skyscanner!

Wat betreft het opgeven van verschillende vertrek- en aankomstluchthavens kun je volgens mij ook alleen maar zoeken op plaatsen die max 300 km van de eerste optie verwijderd zijn. Het is mij niet gelukt om in één zoekactie zowel tickets naar Bangkok, KL en Colombo te vinden, omdat die luchthavens veel verder van elkaar af liggen...
bolletjeom
Reisexpert
» 01 jan 2012 13:47
als je de 3 letterige luchthavencode kent kan je die ingeven
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast