Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

ervaringen Long-haul flights Air Asia?

funnyflower
Reiziger
» 11 mei 2010 10:18
hey hey, mijn tijd in Australie zit er bijna op na 2,5 jaar; tijd dus om een vliegticket terug te boeken!

Ik zit te denken aan een ticket van Air Asia: Gold Coast - Kuala Lumpur - London
(vertrek 9 juli)
Dit kost me al gauw zo'n AU$ 600 minder dan een enkele reis met een gewone maatschappij. Dit is echter wel de kale prijs zonder eten/drinken/entertainment/bagage.

Ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met de lange afstands vluchten van Air Asia, hoe het allemaal in z'n werk gaat etc.

Thnx for all info :-)

Cheers, Karin
jdeheij
Reiziger
» 12 mei 2010 22:22
Ik heb die zelfde route ongeveer gedaan van perth kuala lumpur (easyjet) en kuala lumpur-londen (airasia).
Beviel mij goed, hoor! Ik had drie stoelen voor mezelf :) okee voor films en eten moet je extra betalen maar dat scheelt gewoon een hoop met alle andere vliegtuigmaatschappijen qua geld. Dus mijn advies: doen! *O*
bolletjeom
Reisexpert
» 13 mei 2010 11:21
perth kuala lumpur (easyjet)
foutje misschien??? Easyjet vliegt alleen in Europa
jdeheij
Reiziger
» 13 mei 2010 11:53
bolletjeom schreef:
perth kuala lumpur (easyjet)
foutje misschien??? Easyjet vliegt alleen in Europa
hihi foutje. Moest zijn jetstar. Lijkt ook zoveel op easyjet he! :P
bolletjeom
Reisexpert
» 13 mei 2010 11:55
dat dacht ik al *) Heb ook ooit gevlogen met jetstar. prima maatschappij!

kreeg je op de lange vluchten te eten en drinken? moest je daarvoor bij betalen? zo ja, was het een beetje betaalbaar?
jdeheij
Reiziger
» 13 mei 2010 12:18
bolletjeom schreef:dat dacht ik al *) Heb ook ooit gevlogen met jetstar. prima maatschappij!

kreeg je op de lange vluchten te eten en drinken? moest je daarvoor bij betalen? zo ja, was het een beetje betaalbaar?
Het nadeel van de goedkope vluchten is dat je extra voor je eten en drinken moet betalen. Maar dit is niet extreem duur ofzo, maar houdt rekening met welke valuta je moet betalen. Als je amerikaanse dollars op zak hebt, is het altijd goed. Ik ga liever met een goedkopere maatschappij waar ik voor me eten moet betalen dan dat ik een paar honderd euro extra moet betalen voor een duurdere maatschappij waar wel eten word geserveerd.
funnyflower
Reiziger
» 15 mei 2010 08:34
thnx guys,
ik heb echter besloten om voor de gemakkelijke en zekere optie te gaan: Thai Airways.
dit kost me dan zo'n 1200 AU$, maar alles bij elkaar zou AirAsia me ook zo'n 1100 AU$ gaan kosten.
En nu hoef ik niet de oversteek naar NL te betalen omdat ik gewoon opgehaald kan worden uit Frankfurt.

Ik heb teveel gelezen over dat Air Asia je niet doorboekt als je een aansluiting mist; je mag dan zelf een ticket voor je nieuwe vlucht kopen en op een vergoeding van je gemiste vlucht wachten.. haha, ik ben blut! :)
jdeheij
Reiziger
» 15 mei 2010 12:46
funnyflower schreef:thnx guys,
ik heb echter besloten om voor de gemakkelijke en zekere optie te gaan: Thai Airways.
dit kost me dan zo'n 1200 AU$, maar alles bij elkaar zou AirAsia me ook zo'n 1100 AU$ gaan kosten.
En nu hoef ik niet de oversteek naar NL te betalen omdat ik gewoon opgehaald kan worden uit Frankfurt.

Ik heb teveel gelezen over dat Air Asia je niet doorboekt als je een aansluiting mist; je mag dan zelf een ticket voor je nieuwe vlucht kopen en op een vergoeding van je gemiste vlucht wachten.. haha, ik ben blut! :)
Als het idd maar 100 euro scheelt zou ik ook voor thai airways kiezen. Alvast veel plezier met reizen! *O*
Gerelateerde onderwerpen
Tickets Air asia
cheap retourtje australie/thailand?? (asia)
Tasmania ervaringen
Ervaringen van thuisblijvers
vlucht ervaringen (overstappen)
In totaal is er 1 gebruiker online :: 1 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Marcell` en 0 gasten