Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Ervaring introductie Sydney?

daretodream
Reiziger
» 21 okt 2012 15:12
Hola! Ik vertrek 11 December naar Sydney. Nou heb ik nog nooit echt gebackpackt dus zat ik te kijken voor een introductie week. Is dit handig?

Ik heb geboekt via Kilroy en zit nu naar hun introducties te kijken. Heb ook gekeken bij Activity International. Meestal is het alleen geen week maar een paar dagen. Maar op zich lijkt het mij wel handig? Of is het zonde van het geld?

Ik ga gewoon 3 maanden backpacken met een toeristenvisum. Dus ik ga niet werken.
Kims
Reisexpert
» 21 okt 2012 15:58
Hi,

Kijk even naar dit bericht voor meer info:
informatie-backpacken-australie-alleen-t24491.html

Andere mensen/medereizigers ontmoet je hoe dan ook zeker als je in hostels verblijft. Als je verder niets hoeft te regelen zoals een belastingnummer en bankrekening etc, zou ik het persoonlijk niet doen. Maar het ligt eraan wat je zelf fijn vindt.

Veel plezier!
daretodream
Reiziger
» 21 okt 2012 16:02
Hi,

Thanks voor de tip! :) Ik hoef alleen maar een simkaart te regelen en verblijf. Ben echt heel zenuwachtig omdat ik alleen ga haha. Maar heb er ook super veel zin in! :)
Kims
Reisexpert
» 21 okt 2012 16:46
Komt helemaal goed. Het is een erg makkelijk land om in te reizen met meer dan genoeg andere reizigers en heel veel keuze. Wordt vast super ^O^
daretodream
Reiziger
» 21 okt 2012 20:20
Haha super! :D

Weet jij trouwens hoe het zit met OV? Want ik ga denk ik geen introductie doen (duur en het is voornamelijk nuttig als je ook echt gaat werken).
Ik kom aan om half 11 dus ik vermoed dat ik met wachten op koffer enzo pas om 11 uur/ kwart over 11 ofzo het vliegveld af ben.. Rijd er dan nog OV? En is het makkelijk/goedkoop?
Kims
Reisexpert
» 21 okt 2012 20:53
Hi,

Het openbaar vervoer is erg makkelijk in de stad. Er zijn metro's, bussen en treinen die van vroeg tot laat rijden. Vanaf het vliegveld kun je de trein naar de stad nemen, het snelst en makkelijkst. Voor info zie: http://www.sydneyairport.com.au/go/by-train en voor prijzen: http://www.airportlink.com.au/direction ... y-city.php. Er gaan ook bussen, maar ik weet niet hoe duur die zijn. Voor meer info zie: http://www.sydneyairport.com.au/go/buse ... ttles.aspx. Een andere optie is opgehaald worden door je hostel als zij een airport transfer doen.

Kortom, genoeg opties :-)
daretodream
Reiziger
» 21 okt 2012 20:57
Super! Thanks! Dan weet ik weer even genoeg! :)
Spannend! Haha!
Globeskater
Reisexpert
» 24 okt 2012 13:58
Meeste hostels regelen een shuttle busje, als je langer dan een aantal nachten er verblijft is deze vaak nog gratis ook ;)

Ik moet zeggen dat ik in begin Australië vond tegenvallen want was zo makkelijk ;) Ik houd wel van beetje uitdaging ;) Ik had door hostel en couchsurfing echt meteen mensen leren kennen en heb mij geen moment alleen gevoeld! Ik spreek goed engels en het rondreizen is erg makkelijk te regelen want er zijn je al vele miljoenen backpackers voor gegaan ;) Erg veel mensen reizen er alleen dus aanspraak genoeg!

Ik wens je een fantastische reis!
daretodream
Reiziger
» 12 nov 2012 21:27
Nog bedankt voor je reactie! :) Heb jij toevallig nog tips? Dingen waar ik aan moet denken/die ik moet regelen?

Ik heb een backpack (je zou het maar vergeten haha), zo'n lichtgewicht handdoekje, zo'n geld tasje voor onder je kleding, oordopjes (snurkende mensen :P), van die hervulbare kleine flesjes, woensdag ga ik een internationaal rijbewijs regelen bij de ANWB (moet nog even pasfoto laten maken), nog net een afspraak kunnen maken voor mijn verstandskies die scheef bleek te zitten.., oh zo'n flight hoes voor om je backpack en van die speciale slotjes voor de douane en een speciale reis klamboe (ben allergisch voor muggen en voor in Thailand dus ook)..

Ik heb telkens het idee dat ik van alles vergeet. Zijn nog wel wat dingen die ik moet halen/regelen, zoals anti uitdroging poeder en Deet. (Wederom de muggen haha). Medisch paspoort ook (ivm medicatie die ik nodig heb).. Nu ik dit zo typ schiet me telkens van alles te binnen!

Hoe deden jullie dat eigenlijk met handbagage? Gewoon een tas die je dan opvouwt in je backpack? En is zo'n kleine backpack voor dagtochten een must? En wandelschoenen? Want ik weet eerlijk gezegd nog niet precies wat ik allemaal ga doen dus dacht, misschien koop ik die schoenen daar mocht het nodig zijn..
Globeskater
Reisexpert
» 13 nov 2012 13:57
Koop de ORS in Australië! Ga naar een drogist en vraag daar naar Hydralyte! Echt fantastisch spul en nog lekker ook! Ik heb met koorts en oververhitting gezeten en ORS kan ik echt niet binnen houden. In Hydralyte (ik had de orange smaak) zitten alle stoffen die je verliest en is soms ook wel slim om tijdens hele hete dagen met wandelingen te drinken ;) Ik baal dat ik daar geen grotere voorraad van mee naar Nederland heb genomen ;)

Ik heb heel veel aan mijn wandelschoenen gehad, maar ben dan ook een echt buitenmens, en blijk achteraf een breuk bij mijn enkel te hebben gehad, maar door mijn wandel/bergschoenen heb ik voldoende steun gehad om toch nog veel hikes te kunnen lopen! Overigens wel meer gebruikt in de buurt van Alice Springs, en Western Australia, aan de oostkust niet veel gewandeld, alleen in de Blue en Snowy Mountains..

Deet zou ik ook in Australië kopen evenals zonnebrandcreme, In Australie hebben ze hogere beschermingsfactoren, en smeer je ook echt goed in, kans om te verbranden is daar echt veel groter, heb de gevolgen van huidkanker daar genoeg gezien om mijzelf goed tegen de zon te beschermen!

Ik had als handbagage een aparte dagrugzak, dat is ook wel handig als je een tour van 3 dagen doet, dan kan je daar je spullen in meenemen! deze paste niet in mijn backpack maar draag ik op mijn buik..
zaratoestra
Reisexpert
» 24 nov 2012 20:45
Ik zou zeker een dagrugzaak meenemen die comfortabel zit...das echt een must. Op dagen dat je hem niet gebruikt laat je hem gewoon achter in het hostel en op reisdagen hang je hem gewoon op je buik en je backpack op je rug. geen probleem
Gerelateerde onderwerpen
Ervaring directe vlucht Sydney met Qantas?
Van Cairns naar Sydney in september, iemand ervaring?
Ervaring Visafirst?
ervaring schade huurcamper?
Jaar Backpack ervaring?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten