Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Ervaring directe vlucht Sydney met Qantas?

Erik90
Vakantieganger
» 02 nov 2012 13:55
Hi allen,

Momenteel ben verschillende vluchtopties aan het vergelijken voor mijn trip naar eerst Australie en dan Azie. Ik zie daarbij vaak dat zelf vluchten zoeken via Cheaptickets (of het aanvragen van een offerte bij WTC, al gedaan) vaak zelfs iets goedkoper is dan met een reisorganisatie als Kilroy of Aus. backpackers. Eerste vraag: zit hier enig probleem in of is het handiger om, voor de service etc, te boeken bij een reisorganisatie?

Nu heb ik via Cheaptickets een vlucht van A'dam naar Londen en van Londen direct naar Sydney. Deze directe vlucht is zo'n 23 uur lang. Iemand ervaring hier mee? En wie raad het aan om juist te kiezen voor een vlucht met tussenstop in bijv Taiwan of Singapore?

Laatste vraag: deze vlucht kan vooral met Qantas en daarnaast met British Airways. Grote verschillen tussen deze maatschappijen in bijv beenruimte / service etc?

Zo.... hier en daar wat voor de hand liggende vragen zie ik nu, maar ben toch wel benieuwd :) Thanks.

Erik
Kims
Reisexpert
» 03 nov 2012 08:17
Hi,

Je hebt hoe dan ook een tussenstop ergens, er zijn geen direkte vluchten omdat de afstand te lang is. Mits er een nieuw geweldig vliegtuig is ontwikkeld. Je vliegt hoe dan ook rond de 23 uur in totaal naar Sydney. Of je een langere stopover wil hebben ergens ligt eraan of je dat leuk lijkt. Hou er wel rekening dat meteen doorvliegen soms goedkoper is dan wanneer je een paar dagen een stopover in bijvoorbeeld Singapore hebt, dit is namelijk het geval met zowel Singapore Airlines als Malaysian Airlines.

Zelf boeken bij de luchtvaartmaatschappij heeft altijd mijn voorkeur omdat het dan zo goed als altijd goedkoper is dan via een organisatie. Het kan wel goedkoper zijn via websites. Wij hadden een keer geboekt via zo'n website en dat was erg goedkoop. Helaas besloot toen de vliegtuigmaatschappij de routes te veranderen met als gevolg dat wij 3 stopovers hadden. De vlucht was toen niet meer te annuleren omdat we via die site hadden geboekt, terwijl dat waarschijnlijk wel had gekund als we direkt met de luchtvaartmaatschappij hadden geboekt.

Voor de vergelijking tussen beenruimte, service etc, heb je vergelijkingswebsites. Kijk even rond op het internet.

Groetjes
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
» 03 nov 2012 10:06
Ik moet er niet aan denken. zo'n lange reis. Je komt gebroken aan. Ik zou zelf zeker reizen met een stopover in Azíë. Waarschijnlijk zijn reizen met Aziatische carriers goedkoper dan jou Quantas tickets. Meestal kan je een stopover gratis of tegen kleine meerkosten boeken. Over algemeen kan je deze tickets het beste boeken op de site van de luchtvaartmaatschappijen.

Voorbeeld: gebruik de multiple flights tool op de site van de luchtvaartmaatschappij
Voor malyasia airlines boek je dan Amsterdam- Kuala Lumpur op 06-02-2013 - Kuala Lumpur - Sydney boek je dan op 11-02-2013. Terug doe je dan hetzelfde.

Succes
Reismeis
Reisexpert
» 03 nov 2012 10:31
Wij zijn vorig jaar met China Airlines naar Brisbane gevlogen, met een tussenstop van een aantal uren/halve dag in Taipei en een superkorte stop in Bangkok. Dit is ons uitstekend bevallen, zowel de tussenstops als de luchtvaartmaatschappij! Wij hebben geboekt via Tunafish, zij hadden voor ons destijds veruit de beste deal.

Ik ben in 2001 met JAL naar Sydney gevlogen met een overnachting in Narita, Japan, en vorig jaar hadden we dus een tussenstop van een halve dag, zeg maar.. Maar hoelang of hoe kort je tussenstop ook is, je komt hoe dan ook gebroken aan :P

Edit: Ik heb ook vaak met Qantas gevlogen (binnenlandse vluchten) en dat is altijd uitstekend bevallen. Qantas staat volgens mij wel bekend om haar goede service. Het is alweer tien jaar geleden dat ik met Qantas heb gevlogen, dus ik weet niet meer precies hoe het zat met beenruimte.. Nu heb ik sowieso nooit echt veel ruimte ivm met lengte (1m78), maar het is over het algemeen goed te doen. Zelfs in het vliegtuig van China Airlines (al was de Airbus Taipei-Brisbane wel wat krap..). British Airways ken ik persoonlijk niet, maar ik denk dat je daarmee ook wel goed zit hoor!
Kims
Reisexpert
» 03 nov 2012 10:32
HI,

Ach, zo'n reis is best te doen. Even bikkelen en dan ben je er, maar dat is persoonlijk. Het kan inderdaad leuk zijn om een stopover te maken, dan zou ik wel meerdere dagen doen niet 1 dag. Als je 1 dag hebt ben je waarschijlijk zo brak als maar kan door de jetlag vandaar.

Qantas is inderdaad een van de duurdere, Malaysia AIrlines en Singapore Airlines zijn vaak het goedkoopste. In het afgelopen jaar waren er ook een aantal berichten op dit forum over mensen die een heel goedkoop ticket hadden via Taipei geloof ik... Ah, er is al een bericht daarover geplaatst terwijl ik dit typ, mooi.

Groetjes
Globeskater
Reisexpert
» 03 nov 2012 19:00
Ik heb net als reismeis via Tunafish geboekt.. Het mooie is dat zij een aanbieding voor reisagenten hadden die online niet te boeken was.. Heb ook met China Airlines gevlogen en op heen en terugweg een weekje Taiwan gedaan..

Het ligt er ook heel erg aan wat voor soort ticket je wilt boeken.. Ga je kort staan alle reisdata al vast dan is het niet heel erg om direct online te boeken, maar wil je een vlucht die je kan wijzigen qua data dan is het soms makkelijker via een reisbureau/agent te boeken want die kent precies alle regels voor het ticket waar je interesse in hebt.. Ik heb zelf op een lijndienstenafdeling gewerkt en daar krijg je heel duidelijk de ticket regels terwijl die online soms lastig te vinden zijn ;)
Erik90
Vakantieganger
» 05 nov 2012 21:36
Thanks voor alle reacties!

Qua prijs: heb nu die combo AMS-SYD SYD-BKK BKK-AMS voor 1280 ongeveer. Wel netjes denk ik. Tevens net een aanvraagje bij Tunafish gedaan, ben benieuwd!
Gerelateerde onderwerpen
Ervaring introductie Sydney?
Van Cairns naar Sydney in september, iemand ervaring?
Ervaring met de Nullarbor Plain
Visum nodig voor vlucht met tussenstop op Australië?
Melbourne-Sydney met de trein
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten