Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Enkel vliegticket naar Australië?

retty
» 19 sep 2012 10:48
Ik wil in ieder geval eerst een paar maanden naar Australie en daarna waarschijnlijk nog naar Azie. Ik denk daarom dat het beter is om een enkeltje te kopen. Zijn de vluchten uit Australie (naar bijv. Nederland, maar ook naar andere landen) duurder dan wanneer ik het uit Nederland zou boeken? Ik hoor het graag.
Groetjes Robin
Moira
Reisexpert
» 19 sep 2012 21:45
Hallo,

Met wat voor visum ga je Australie inreizen. Als je namelijk een toeristenvisum is dan moet je in het bezit zijn van een bewijs dat je Australie weer gaat verlaten. Heb je dat niet dan gaat de vliegtuigmaatschappij je al niet eens meenemen.
Je zou eens naar http://www.airasia.com kunnen krijgen voor vluchten van Australie naar Azie.

gr van Moira
Kims
Reisexpert
» 20 sep 2012 03:42
Hi,

Er staat op de immigratiewebsite nergens dat je een bewijs moet hebben dat je Australie weer gaat verlaten. Dit staat ook op verschillende andere fora (forums?? 8)7). Je hebt wel een 'proof of a return or onward ticket' nodig als je een Transit Visa 771 aanvraagt, maar dat is op jou niet van toepassing. Wat ze wel van je kunnen vragen is bewijs dat je genoeg financien hebt om je terugreis te financieren als je geen retourticket hebt en ze kunnen vragen naar je (reis)plannen Down Under. Vliegtuigmaatschappijen checken voornamelijk of je uberhaupt een visum hebt voor Australie, als je die niet hebt zullen ze je niet meenemen.

Mijn partner is 3 keer Australie binnengekomen op een toeristenvisum met een enkeltje, geen probleem.

Een retour boeken is soms goedkoper, maar als je de vrijheid wilt hebben kun je waarschijnlijk net zo goed enkeltjes boeken. Dat is goedkoper dan goedkope tickets omboeken. Soms loont het om even rond te kijken naar wat duurdere tickets die je makkelijk om kunt boeken zonder hoge kosten.

Veel plezier!
Moira
Reisexpert
» 20 sep 2012 22:29
Hallo,

Het is ook niet zozeer dat Immigratie Australie je niet accepteert. Ik ben meerdere keren vanuit Azie naar Australie gevlogen en daar heb ik vele mensen gezien die met een enkele reis naar binnen wilde reizen en geweigerd werden. De vliegtuigmaatschappij is diegene die als Australie wel moeilijk zou doen je mee terug moeten nemen. Ze nemen dus een risico als ze je wel meenemen.
Ik ben zelf ook met een enkele reis binnengekomen maar ik was in het bezit van een Working Holiday Visa en daardoor mocht het.

Wat ik zou doen is contact opnemen anders met de vliegtuigmaatschappij hoe die daar mee om gaan. In Australie zijn ze heel bang dat je blijft en niet meer uitreist.
Gerelateerde onderwerpen
Enkel ticket mogelijk naar Australie met een toeristenvisum?
Vliegticket boeken naar Australië en Nieuw Zeeland
Enkel ticket Australië
Enkel ticket naar Perth
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten