Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Enkel ticket naar Perth

Wiljen
Vakantieganger
» 21 jan 2013 15:58
Hoi ik heb een enkel ticket naar Perth en een visum voor een jaar mijn idee is om een jaar te blijven in australie en dan weer terug te vliegen.

Ik heb gebeld met australian backpackers die zeiden het is wel mogelijk om binnen te komen maar je krijgt sowieso een gesprek wat je bedoelingen zijn met je verblijf, ik heb wel eens border security gezien en dat kan opzich nog wel problemen opleveren aangezien ze nogal streng zijn.

Is er iemand die ervaring hier mee heeft?

Ze gaf mij in ieder geval aan als tip om een terugreis te boeken via Azie omdat dat goedkoper is. (Air Asia)

Ook kan ik ervoor kiezen om een retour ticket bij hun te kopen voor 1200,- ben ik wel 550 euro van dat andere ticket kwijt.
Als ik mijn ticket bij cheaptickets omlaat zetten naar een retour ticket met vaste datum ben ik in totaal 1700,- extra kwijt.

Help!
pallaver
Reiziger
» 21 jan 2013 16:23
Ik ben zelf met Australian Backpackers naar Australie gevlogen en had dus een retourticket. Toen ik eenmaal in Australia was ervoor gekozen om voor een 2e WHV te gaan en ben dus gebleven. Had in princiepe mijn terugticket dus weggegooid.. Jammer maar helaas!

Toen ik op een gegeven moment voor een paar weken naar huis moest om medische redenen ben ik op een enkele reis weer het land binnen gekomen. Heb geen gesprek gehad ofzo over een terug ticket. Kon zo doorlopen.
Dat wat jij ziet op Border Security gaat meer om toeristen wat binnen komen op een enkel ticket. Omdat deze mensen niet mogen werken willen ze er zeker van zijn dat ze het land weer verlaten. Jij komt op een WHV binnen dus je mag hier gewoon werken. Zorg ervoor dat je bankrekening goed gevuld en dat je dat kunt aantonen maar heb nog nooit van gehoord van mensen die op een WHV binnen kwamen zijn ondervraagd. Ook ben ik heel veel mensen tegengekomen die op een enkele reis het land binnen komen. Je mag tenslotte werken hier dus je kunt altijd een ticket naar huis "verdienen"

Vliegen kan goedkoop naar Azie met Air Asia, Tiger airways en Jetstar. Geloof je dat al voor 200 dollar van Perth naar Kuala Lumpur kunt vliegen.
Wiljen
Vakantieganger
» 21 jan 2013 16:48
Bedankt voor je antwoord :) , bij cheaptickets gaven ze namelijk een heel ander antwoord dat het totaal niet mogelijk is en dat je het land niet in komt, en bij australian backpackers zeggen ze dat je sowieso een gesprek gaat krijgen.

Ik had nu zelf bedacht een ticket te kopen van sydney naar singapore a 230 euro, zodat ik in ieder geval kan aantonen dat ik het land weer verlaat, maar als ik je goed begrijp is dat dus niet nodig?

Ik hoor echt van iedereen verschillende bedragen wat je mee moet nemen, wat is nou het minimum wat je bij je moet hebben?
pallaver
Reiziger
» 22 jan 2013 14:53
Je moet minimaal 5000 dollar bij je hebben. Ook als je geen terug ticket hebt. Zorg dus dat je een recente bankafrekening bij je hebt. Mocht je het geld niet hebben, laat iemand ff wat storten op je rekening, maak een kopie en stort het weer terug.

Zover ik weet moet je officieel een terug ticket hebben of het geld om een ticket te kopen..

Check eens air asia, die hebben altijd goede aanbiedingen als je ver van te voren boekt. Je kunt bijv een enkeltje darwin-bali boeken mocht je zekerheid willen hebben.

Check skyscanner.com maar eens, die geeft je altijd de laagste prijs aan.

Dat Australian Backpackers zegt dat je sowieso een gesprekje gaat hebben is dus echt niet zo!!
Wiljen
Vakantieganger
» 22 jan 2013 15:01
Super bedankt voor je antwoord, ik zie dat het ongeveer 4000,- euro is dat gaat me wel lukken *O*

Ik ga met een enkeltje naar Australië :)
pallaver
Reiziger
» 22 jan 2013 15:18
Immigratie officieren snappen heel goed dat het moeilijk is voor mensen met een WHV om ook met een retour ticket het land binnen te komen. Ze zijn dan wel officieren maar het zijn ook zeker mensen met gevoelens en ze kunnen je in je verplaatsen. Daarbij, je mag gewoon werken. Touristen zijn ze streng op maar ze halen die er snel uit al voor de customs. Hebben ze een vermoeden dat je de zaak probeert te naaien schoppen ze je der uit maar goed, je hebt niks te vrezen. Je bent een backpacker wat een jaar komt reizen/werken (reizen:geld uitgeven en tax:geld uitgeven)!!

Toen ik terug ging naar Australie heb ik er eigenlijk geen seconde over nagedacht dat ik een terug ticket moet hebben of geld.

Alles is goed gekomen!!

Veel plezier in Australie, je gaat het er (hopelijk) geweldig vinden!!
Kims
Reisexpert
» 23 jan 2013 04:00
Hi,

Zie ook deze post voor info: one-way-kan-dus-wel-t9177.html

Veel plezier!
jechmi
» 25 sep 2013 10:12
onze dochter van 20 vertrekt maandag ook richting sydney met een one way ticket.ze heeft een werkvergunning en is van plan om tegaan backpacken en werken maar haar eerste plan is om haar opa en oma voor de eerste keer teontmoeten.en een oom en tante en drie neven.(haar vader is een newzealander die woont ook in nz ik ben daar zelf opgegroeit).ze is ook over al op voorbereid voor het geval dat ze aan word gehouden bij de douane,kleine kans maar zeker voor het onzekere nemen.wens iedereen een hele fijne tijd down under en vooral geniet ervan .woon nu 20 jaar in nederland mis het nog elke dag
Gerelateerde onderwerpen
Enkel ticket mogelijk naar Australie met een toeristenvisum?
Enkel ticket Australië
enkel ticket WHV
Jaarticket of een enkel ticket
Enkel vliegticket naar Australië?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast