Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Enkel ticket Australië

Koen Hendriks
» 03 jun 2012 21:24
Beste mensen,

Een vriend en ik gaan 15augustus voor 1 jaar naar Australië. We hebben een enkel ticket geboekt. Kan dit? of moet je om het land binnen te komen ook al een ticket terug hebben geboekt?

Met vriendelijke groet,

Koen
Moira
Reisexpert
» 04 jun 2012 01:47
Hallo,

Ligt eraan zijn jullie in het bezit van een working holiday visa?
Als dat het geval is dan heb je een bewijs nodig waaruit blijkt dat je 3200 euro per persoon op je rekening hebt staan. Dit toon je aan met een recent bankafschrift. Mijn man en ik zijn ook met een enkele reis ingereisd met een working holiday visa. Voordat we gingen inschecken controleerde ze ons of we met een one way ticket mochten vliegen.
Heb je een toeristenvisum dan moet je in het bezit zijn van een vliegticket het land uit.

gr van Moira
Kims
Reisexpert
» 04 jun 2012 06:18
Hi,

Met een toeristenvisum hoef je geen vliegticket het land uit te hebben. Er geldt hetzelfde als met een WHV, als je maar genoeg geld hebt om het land weer uit te komen.

Zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist ... bility.htm

You must have access to sufficient funds to cover all costs for the duration of your stay in Australia, including health/travel insurance if required. You may be asked to provide evidence of your funds.
Examples: personal bank statements, pay slips, audited accounts, taxation records, credit card limit.

Groetjes
Moira
Reisexpert
» 04 jun 2012 23:47
Hallo,

Nou dat is apart, ik heb iemand gezien die geweigerd is door de vliegtuigmaatschappij omdat ie een one way ticket had en een toeristenvisum. Dit is omdat ze bang zijn dat mensen blijven en gaan werken met een toeristenvisum. Iets wat veel gebeurd in Australie. Als je border control Australie kijkt zie je dat er continu door immigratie gevraagd word of ze een terugreis ticket hebben. Het is eerder dat de vliegtuigmaatschapijen geen risico willen nemen want die moeten de personen anders weer mee terug nemen.
Het is ook zo dat in Azie waar ik veelal vandaan heb gevlogen naar Australie, de immigratie van Australie zelf bij het vliegveld aanwezig is. Zo heb ik zelf problemen gehad met mijn naam. Zo had ik mijn WHV visa gekregen op naam van mijn man en het vliegticket geboekt op mijn meisjesnaam. Dus toen werd immigratie erbij gehaald om dit uit te zoeken koste me een half uur extra wachttijd. Gelukkig wel opgelost omdat Immigratie Australie wist van het NL paspoort met meisjesnaam.
Kims
Reisexpert
» 05 jun 2012 00:39
Hi Moira,

Dat is inderdaad apart want wij hebben hetzelfde meerdere keren gedaan zonder problemen op toeristenvisa . Zolang je maar een visum hebt voordat je gaat, kunt aantonen dat je genoeg financien hebt en soms kunnen ze om je plannen vragen. De immigratiedienst maakt wel onderscheid tussen nationaliteiten, hebben verschillende visa en regels en zijn daar erg streng in. Zo makkelijk als het voor Nederlanders is om op vakantie te gaan hier, is zeker niet vergelijkbaar met bepaalde andere landen. Mensen uit sommige landen komen het land met grote uitzondering in, maar dat is wereldwijd het geval. Maar misschien zijn ondertussen de regels aangescherpt en verandert, al is bovenstaande info te vinden op de immigratiewebsite.

En misschien dat bepaalde vliegmaatschappijen hun eigen beleid hebben, dat weet ik niet...

Het is inderdaad wel zo dat vliegtuigmaatschappijen checken of je een visum hebt, hun systeem is gelinkt aan de Australische immigratiedienst. Als je naam in je paspoort anders is dan op je visum gaan er alarmbellen rinkelen. Ik had een nieuw paspoort toen ik de laatste keer terugkwam naar Aussie en daarom was mijn verblijfsvergunning er nog niet elektronisch aan gelinkt. Kostte inderdaad even wat tijd maar was toen geen probleem omdat mijn naam in hun systeem staat.

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Enkel ticket mogelijk naar Australie met een toeristenvisum?
enkel ticket WHV
Enkel ticket naar Perth
Jaarticket of een enkel ticket
Enkel vliegticket naar Australië?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast