Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Emigreren naar Australië

TanjaGunther
» 27 jun 2013 22:41
Eerst even kort voorstellen.
Ik ben 36j en verpleegkundige en mijn man is ook 36j en hij is arbeider in de metaalsector.
We hebben, na lang praten, de knoop eindelijk doorgehakt en beslist dat we niet in België blijven en naar Australië willen emigreren.
We zouden weg willen zijn tegen dat we 45j zijn, dus nog 9 jaar om alles in orde te krijgen.
Maar we zitten met zoveel vragen??? Waar gaan we naartoe, want we willen liefst zo veel mogelijk mooi weer? Zijn er mensen die in Australië wonen en hun informatie willen delen met ons?
Welk visa vragen we aan? Solliciteren we al op voorhand? Krijgen we nog wel een visum als we 40j zijn?
Is er nog werk voor verpleegkundigen?
Waar vind ik makkelijk en juiste info over het aanvragen van een visum?
Zoals jullie wel zien, een heleboel vragen!!!
Gr Tanja en Gunther
Kims
Reisexpert
» 28 jun 2013 01:14
Hi,

Er is hier zeker nog vraag naar verpleegkundigen, maar het proces om je te laten registreren als vpk-e is helaas omslachtig, langdurig en kostbaar. Minimaal kost dat proces een jaar, voor sommigen langer. Mijn zusje heeft net het proces doorlopen en tot grote frustratie moet ze nu onverwachts Down Under een "bridging course" doen voor ze geregistreerd wordt door de AHPRA. Die course is 3 maanden voltijd en kost zo'n $15.000...