Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Eilandje oostkust Australië om betaalbaar te snorkelen voor meerdere dagen

JosJos1988
» 09 nov 2015 23:04
Hallo!

Ongeveer 13 februari wil ik van Adelaide meer naar de oostkust van Australië vliegen. Het liefst beginnen we in Sydney en rijden dan omhoog. We vertrekken uiteindelijk vanuit Brisbaine vier weken later.

Eigenlijk het belangrijkste wat ik wil doen is zo'n drie á vier nachten op een eiland verblijven vanaf waar je mooi kunt snorkelen. De criteria zijn goedkope/simpele accommodatie (kamperen bijvoorbeeld) en de mogelijkheid om op eigen houtje te gaan snorkelen (dus zonder zeilboot of tours). Als je dan ook nog een beetje kunt wandelen op het eiland is het helemaal perfect! Alvast dank voor de tips!
Erik
Site Admin
» 10 nov 2015 09:12
Je hebt Fraser Island, maar ik weet niet 100% zeker of je daar kunt snorkelen. Daarnaast heb je Magnetic Island (iets minder mooi maar bekend om haar duikspots) wat ligt bij Rockhampton. Last but not least is Fitzroy Island. Dit is een beetje het bounty eiland wat je omschrijft en ligt in de buurt van Cairns. Mooie stranden, mooie plekjes om te snorkelen en een gezellig klein eiland (tenminste toen ik er destijds was).

Hier zou je eens naar kunnen kijken.
Reismeis
Reisexpert
» 10 nov 2015 14:40
Ik weet dat je vanaf Fitzroy zo vanaf het strand kunt snorkelen. Het koraal ed is daar niet zo mooi, maar je ziet wel redelijk wat zeedieren.
Rebec
Reisexpert
» 17 nov 2015 12:12
Fraser Island mag je volgens mij niet snorkelen.. levensgevaarlijke branding en haaien liggen op de loer! Magnetic Island vind ik een heel tof eiland en volgens mij heb je daar ook vele snorkelplekken :)
Gerelateerde onderwerpen
Hoelang uittrekken voor Oostkust Australië?
Maand genoeg voor oostkust Australië?
meerdere keren in en uit Australie met work-travel-visa?
Huwelijksreis oostkust Australië
6 weken oostkust van Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast