Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

eigen risico bij huren van camper in Au

irry
» 08 apr 2011 15:21
Hallo allemaal,
dankzij dit forum ben ik al heel wat verder gekomen met vragen over camperhuur in australie.
momenteel ben ik aan het kijken of ik kan gaan boeken bij campers.nl of de australische hippiecamper.com.
ik heb ook naar wicked gekeken maar vind de site erg onduidelijk.
mijn vraag: raden jullie aan om een all inclusive pakket (eigenlijk is dat je eigen risico van 2500 AuD afkopen) of gewoon voor normale huur te gaan mét dat risico?
als je wat kapotrijdt is het natuurlijk terecht dat je moet betalen, maar aangezien de busjes niet in nieuwstaat zullen zijn kunnen ze ook gewoon kapot gaan door normaal gebruik. wat gebeurt er dan?
hope you can help me out!
Liefs, Irene
Erik
Site Admin
» 08 apr 2011 16:27
Ik denk dat het heel erg er vanaf hangt met welke maatschappij je wat huurt en wat je keuze dan zou kunnen zijn. De dingen die het meest stuk gaan (zoals banden en ruiten) zijn sowieso niet meeverzekerd, ook niet als je all het risico afkoopt. (Tenminste zo heb ik dat altijd begrepen, misschien dat het inmiddels wat veranderd is).

Wanneer je met b.v. apollo of Brtiz een camper huurt mag je er vanuit gaan dat deze in een prima staat is. Bij echte backpacker campers zal dit misschien wat anders zijn. Ik heb ook geen idee om hoeveel geld het gaat en wat het verschil dus is....
Sfoinx
Reiziger
» 11 apr 2011 14:03
Volgens mij moet je voor zaken als een lekke band of ruitschade gewoon zelf betalen. Pas als je zoveel schade hebt dat het boven de 2500 AuD komt heb je wat aan die verzekering. Ik denk dat wanneer je moter er opeens mee stopt en dit gerepareerd moet worden dat je hiervoor niets moet betalen. Ligt een btje aan de situatie.

Je moet wel zelf regelmatig koelvloeistof en oliepeil checken, dan kan het aan jou niet liggen.

Maar heel zeker weet ik dit ook niet. Wij hebben vorig jaar ook een camper gehuurd zonder dat we ons hier echt in hebben verdiept. Wij hebben ons gewoon door de verhuurder laten inlichten. Wij hebben verder geen schade gehad dus is het allemaal goed verlopen.
funnyflower
Reiziger
» 15 apr 2011 12:22
bij de meeste huurcampers zit toch een anwb lidmaatschap eraangekoppeld? dus voor dat soort dingen (motor stuk etc) hoef je dan niet te betalen. Tenminste, dit had ik met een Wicked Camper waarvan de motor het begaf, de RACQ heeft toen alles opgelost i.s.m. Wicked; dat was prima geregeld.

Wat betreft materiaal schade doen ze bij Wicked niet zo heel moeilijk; we hebben als groep ooit 4 busjes gehuurd, waarvan er 2 beschadigd terug kwamen, en daar hebben we nooit voor hoeven betalen (deuk aan de zijkant op de schuifdeur & schuifraam opengebroken)
Gerelateerde onderwerpen
camper huren apollo eigen risico
PAS OP met camper huren bij Apollo
eigen risico afkopen
Ervaringen met camperhuur en afkoop eigen risico?
Camper huren
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast