eigen risico afkopen

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door bolletjeom » 24 nov 2008 20:19

zou jij het eigen risico afkopen wanneer je een camper huurt in Australie?
het eigen risico is $1000 en het bedrag dat je aan de verzekering kwijt bent is $600
Ad

Bericht door Ad »

Larissa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Larissa » 25 nov 2008 10:58

Nee zou ik denk ik niet doen.

Het is goed om verzekerd te zijn etc. maar je kunt niet alles voorzien. Ik denk dat je het geld veel beter aan andere (leuke)dingen uit kunt geven. Risico blijf je altijd wel lopen in het leven maar om nou echt alles af te dekken..zo zit ik zelf niet in elkaar. Hoop dat alles goed gaat natuurlijk maar wat gebeurt gebeurt.... of niet :-)

Ik heb me er ook nooit zo in verdiept omdat ik zelf zo min mogelijk verzeker ( als het kan :-)) er zit namelijk ook nog een clausule in je reisverzekering voor ongelukjes met huurauto's etc. ......maar als je het nu afkoopt en er gebeurt helemaal niets....dan ben je je geld kwijt toch?
bolletjeom
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door bolletjeom » 25 nov 2008 11:12

zo denk ik er zelf ook over maar ik sprak gister een collega die het dus wel wil afkopen omdat ie met name bang is voor al die andere onervaren rijdende backpackers die tegen hem kunnen oprijden.
hij heeft reisverslagen gelezen van 2 meiden die, heeel hylarisch, bijna iedere dag wel tegen iets of iemand op reden en dan vrolijk verder reden.
Larissa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Larissa » 25 nov 2008 11:28

Ohhh haha wat erg van die meiden zeg!

Tsja..snap wel dat je daar een beetje angstig van wordt maar er rijden overal idioten op de weg ( ook in NL). Tijdens het parkeren kun je ook aardige deuken en krassen oplopen.
(En laten we het maar niet hebben over kangeroes die plots voor je neus staan midden op de weg..wij hebben enorme mazzel gehad)

Als je alle risico's wil indekken dan ben je een fortuin kwijt en ik denk dat je dan toch misschien bij jezelf na moet gaan of je niet beter met het openbaar vervoer kunt gaan reizen..
Ik vind het zonde van mijn geld, ga er liever leuke dingen van doen ;)
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie