Hoi allemaal!

Na een tijdje meelezen een mooi moment om zelf ook een bericht te plaatsen. Mijn vriend en ik gaan deze zomer naar Argentinië. We zitten vast aan de (school)zomervakantie. Vanwege de winter in Argentinië, willen we een weekje naar Aruba, waar een vriendin woont. We verzanden op dit moment in de informatie. Azië is ons bekend, maar dit is toch andere koek. Daarom jullie hulp gevraagd! :)

1. Wat is een redelijke reisroute voor 4-5 weken Argentinië? We hebben nu zelf een uitstapje naar Montevideo (via de ferry) en de zoutvlaktes van Bolivia of Chili op het oog, maar het gaat allemaal op de gok. Dit is het plan nu: Buenos Aires - Montevideo - Rosario - Iguazu watervallen - zoutvlaktes - vliegen naar Aruba vanaf ??. Oftewel: niet concreet en volgens mij kan dit wel uitgebreid worden. Daarom erg benieuwd naar jullie routes!

2. Ervaring over het algemeen met vliegen naar Aruba vanaf ZA? We hebben nu een optie bekeken vanaf Santa Cruz - Lima en dan Lima - Oranjestad. Ik ben alleen bang dat dit resultaat in veel gehaast en gereis en dat er daardoor te weinig tijd overblijft om te genieten van Argentinië. En daar willen we toch het langst verblijven!

3. Ik heb gelezen over de winters in Argentinië en het geld wisselen. Wat is jullie ervaring?

Alle tips zijn meer dan welkom! We zijn op dit moment aan het verzuipen in alle opties (wat een luxe ook!) Alvast bedankt! :)