E651 visum voor Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Jannet
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2015 10:49

Bericht door Jannet » 13 apr 2019 15:20

Ik heb een e651 visum gekregen maar heb per ongeluk een O in plaats van een 0 (nul) ingevuld. Kan dit gevolgen hebben bij de douane?
Ad
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 jan 2016 19:26

Bericht door Ad »

Erik
Site Admin
Berichten: 10787
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 13 apr 2019 17:08

Je kan altijd kijken of je bij de instantie waar je het visum hebt aangevraagd deze fout nog kan laten corrigeren.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1662
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Broome, Australie

Bericht door Kims » 15 apr 2019 15:38

Hi,

Zeker contact opnemen met de juiste instantie. Nu matcht je visum niet elektronisch met je paspoort. Dit zorgt waarschijnlijk voor problemen bij zowel je vlucht (zonder geldig visum kun je niet naar Australië vliegen) als wanneer je door de douane zult gaan.

In je "visa grant" e-mail staat waarschijnlijk een manier om contact op te nemen met de Department of Immigration of anders via hun officiële website.

Succes ermee.
Jannet
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2015 10:49

Bericht door Jannet » 16 apr 2019 09:42

Dank voor de antwoorden. Inmiddels is het opgelost. Ik heb via de immigratie website van Australie het paspoortnummer kunnen wijzigen.
Erik
Site Admin
Berichten: 10787
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 16 apr 2019 10:18

Jannet schreef:
16 apr 2019 09:42
Dank voor de antwoorden. Inmiddels is het opgelost. Ik heb via de immigratie website van Australie het paspoortnummer kunnen wijzigen.
Dat is heel erg fijn! Voor mensen die misschien in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen. Wat heb je precies gedaan? Kon je bellen, mailen of via een formulier wat aanpassen? Ik ben erg benieuwd.
Jannet
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2015 10:49

Bericht door Jannet » 16 apr 2019 16:54

Allereerst het probleem. Dat is ontstaan omdat er in het nummer geen o of O voorkomt, maar dat het altijd om een 0 (nul) gaat. (zie Rijksoverheid)
Via de website van immigratiedienst van Australië kun je, je via je eigen account (immiaccount) aanmelden en via het menu: Immigration and Citizen (dus daar waar je ook je visum aanvraagt) vind je in het menu een tab " our situation has changed" daar staat wat je moet doen. Je krijgt dan een bevestiging naar het door jouw aangegeven emailadres en na 24-48 uur kun je via het door de immigration aangegeven linkje bij VEVO (Visa Entitlement Verification Online) kijken of de wijzigingen doorgevoerd zijn. Je krijgt geen nieuw papieren visa maar alles is elektronisch geadministreerd. Bij de paspoortcontrole wordt op deze site gekeken. Mocht je nog twijfelen kun je ook altijd bellen met de immigration dienst. Op de website staat een telefoonnummer dat gedurende Nederlandse kantooruren bereikbaar is.
Erik
Site Admin
Berichten: 10787
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 16 apr 2019 17:24

Dank je wel voor het doorgeven!
Ad
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 jan 2016 19:26

Bericht door Ad »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten