dropbox.com

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather » 11 mei 2010 16:51

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met dropbox https://www.dropbox.com/? Ik zit me namelijk af te vragen of het handig zou zijn tijdens reizen, bijvoorbeeld om je foto's veilig te stellen.. maar ik weet niet zo goed of het nog steeds werkt als je niet je eigen computer bij je hebt maar gebruik maakt van bijvoorbeeld internet café's.. iemand ervaring met dropbox?
Ad

Bericht door Ad »

Erik
Site Admin

Bericht door Erik » 11 mei 2010 17:06

Ik krijg er wel eens linkjes van. Vooral als mensen wat willen laten zien. Ik heb het zelf nooit gebruikt. Waarom mail je niet al je documenten naar jezelf? Je zou hiervoor een apart account kunnen aanmaken en dan later met een email programma allemaal naar je eigen computer downloaden.

Geen idee of dit ook met dropbox kan.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije » 11 mei 2010 17:14

Als ik het goed begrijp heb je ook een internetaccount en ik denk dat wat je daar upload ook in je dropbox op je computer komt te staan of klopt/kan dat niet? In dat geval zou je een dropbox op de computer thuis/van je ouders/vrienden kunnen installeren en als je dan foto's wilt veiligstellen kun je die via je internetdropbox uploaden en dan zouden ze dus ook op de computer moeten staan. Als je dan de gratis dropbox hebt (2 gb) kunnen zij die foto's weer kopieren naar een normale map op de computer en kun je daarna de dropbox weer leeghalen.....DENK IK. Iemand enig idee of dit inderdaad zo werk? Want dan zou het wel heel handig kunnen zijn!
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather » 11 mei 2010 22:39

Erik schreef:Ik krijg er wel eens linkjes van. Vooral als mensen wat willen laten zien. Ik heb het zelf nooit gebruikt. Waarom mail je niet al je documenten naar jezelf? Je zou hiervoor een apart account kunnen aanmaken en dan later met een email programma allemaal naar je eigen computer downloaden.

Geen idee of dit ook met dropbox kan.
Een map waar alles in staat die automatisch synchroniseerd vind ik net iets handiger dan alles naar mezelf mailen en dan vervolgens weer downloaden... maar dat zou idd ook kunnen...
Als ik het goed begrijp heb je ook een internetaccount en ik denk dat wat je daar upload ook in je dropbox op je computer komt te staan of klopt/kan dat niet? In dat geval zou je een dropbox op de computer thuis/van je ouders/vrienden kunnen installeren en als je dan foto's wilt veiligstellen kun je die via je internetdropbox uploaden en dan zouden ze dus ook op de computer moeten staan. Als je dan de gratis dropbox hebt (2 gb) kunnen zij die foto's weer kopieren naar een normale map op de computer en kun je daarna de dropbox weer leeghalen.....DENK IK. Iemand enig idee of dit inderdaad zo werk? Want dan zou het wel heel handig kunnen zijn!
Ja, zo klinkt het wel he!, zou handig zijn!
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips » 12 mei 2010 08:59

Een vriendin van mij gebruikt het tijdens het reizen en is er heel enthousiast over. Ik neem gewoon een USB stick met flink wat geheugen mee (je hebt er tegenwoordig al van 64 GB ofzo), want als je llllllaaaaaaaaaaannnnngggggzaaaaaaaammmm internet hebt, ben je natuurlijk 3 uur bezig om je foto's in de dropbox te zetten, terwijl overzetten op de stick een kwestie van copy and paste is. Of niet?
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather » 12 mei 2010 11:11

LovesStedentrips schreef:Een vriendin van mij gebruikt het tijdens het reizen en is er heel enthousiast over. Ik neem gewoon een USB stick met flink wat geheugen mee (je hebt er tegenwoordig al van 64 GB ofzo), want als je llllllaaaaaaaaaaannnnngggggzaaaaaaaammmm internet hebt, ben je natuurlijk 3 uur bezig om je foto's in de dropbox te zetten, terwijl overzetten op de stick een kwestie van copy and paste is. Of niet?
Goed om te horen dat er iig iemand enthousiast is :)
Je hebt gelijk dat het met langzaam internet waarschijnlijk doffe ellende is.. nadeel van een USB stick is dat als je die kwijtraakt alles weg is.... dat is een stuk moeilijker met internet
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije » 12 mei 2010 11:24

Ik heb hem even geprobeerd en het lijkt me echt handig. Langzaam internet kan wel lastig zijn inderdaad. Ik denk dat ik het als extra backup zou gebruiken, naast bijvoorbeeld usb sticks of cdroms die je naar huis stuurt, zodat de kans op kwijtraken van foto's nog kleiner wordt.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips » 12 mei 2010 13:32

Tsja, die USB stick moet je natuurlijk wel op een goede plek bewaren. Bijv. aan je sleutelbos hangen of bewaren in je moneybelt. Zoiets.
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie