Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Drie maanden naar Australie en Nieuw Zeeland met groep of niet?

Laura Vink
» 06 mar 2012 18:00
Hoi allemaal,

Zo te lezen hebben jullie al ervaring met het reizen naar andere landen. Ik wil dit ook graag, een rondreis door New Zeeland en Australië aan elkaar gekoppeld in 3 maanden. Ik begin nu met mijn voorbereidingen en vroeg mij af of jullie tips voor mij hebben. Ook heb ik weleens gehoord dat je met een groep naar New-Zeeland of Australië kunt reizen als je liever niet alleen gaat. Dat deze groep heel vrijblijvend is, stel dat ik na een week al mijn eigen pad wil volgen dat ik dan gewoon alleen verder kan gaan. Is dit iets bekends voor jullie? Ik wil in augustus gaan vertrekken.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen.

Groetjes Laura
Francine
Reisexpert
» 06 mar 2012 21:56
Reizen in Australië en Nieuw-Zeeland is erg makkelijk en je ontmoet erg makkelijk mensen met wie je wel of niet iets samen kunt doen of een stukje samen kunt reizen. Tijdens mijn eerste reis koos ik er ook voor om met een organisatie naar Australië te reizen (in dit geval Australian Backpackers). Ik vond dat zelf wel prettig. Ik had nog nooit zo'n reis gemaakt en vond het best prettig dat ik de vlucht samen met een groepje maakte. We werden in Sydney opgehaald en de eerste vier dagen waren georganiseerd (samen de stad bekijken, dagje Blue Mountains, maar ook bankzaken, enz.). Zo heb je even een paar dagen de tijd om te acclamatiseren en te wennen aan het feit dat je aan de andere kant van de wereld bent.
De reizen daarna heb ik altijd in mijn eentje gemaakt, maar een eerste keer vond ik zo'n organisatie echt wel prettig. Alleen vind je het ook allemaal wel, maar het is gewoon makkelijk en geeft je wat rust.

Zo'n organisatie is verder inderdaad volkomen vrijblijvend. Je kunt weg wanneer je wilt.
Laura Vink
» 07 mar 2012 17:39
Hoi Francine, het lijkt mij inderdaad ook prettiger om in het begin een 'hou vast' te hebben. Ik ga de site goed bekijken, en mijn reis plannen. Bedankt voor de informatie!
Erik
Site Admin
» 07 mar 2012 21:07
Wanneer je het zelf doet is het wel goedkoper. Uiteindelijk moet je na die drie dagen ook zelf verder. Maar het kan inderdaad wel een fijner gevoel geven dat er een organisatie achter je staat. Denk wel dat je achteraf zal zeggen, dit had ik ook zelf gekund.
Francine
Reisexpert
» 07 mar 2012 23:01
Ik kon achteraf inderdaad zeggen: goh, dat had ik ook zelf kunnen uitzoeken...en toch ben ik blij dat ik die eerste keer met een organisatie ben gegaan. De tweede keer stond ik ook weer even te knipperen met mijn ogen: 'hoe ging dat ook alweer, backpacken?'. Moest echt even wennen om weer uit een rugzak te leven, op een kamer te slapen met vele anderen, soms een hele dag alleen te zijn. Tuurlijk, binnen een dag of twee, drie ben je weer gewend en gaat alles zijn gangetje, maar die eerste keer had ik het beetje extra geld (viel overigens best wel mee, vond ik) er best voor over.
Laura Vink
» 08 mar 2012 09:45
Bedankt voor de tip van het geld, erg belangrijk aangezien je toch al een hoop kwijt bent! Omdat het de eerste keer is ga ik er toch voor kiezen om samen te beginnen. Wie weet dat ik alles bij de volgende reis zelf aan kan pakken
Gerelateerde onderwerpen
Met of zonder reisorganisatie naar Nieuw-Zeeland en Australie?
3 Maanden Australie + 1 Maand Nieuw-Zeeland
Route door Australie en Nieuw Zeeland (3 maanden)
4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route
Route voor drie maanden Australië!
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast