Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Darwin-Sydney per camper: wie was mij voor?

johanenriekie
» 27 jun 2009 21:19
Hallo, wij gaan (beide zestigers) vanuit Darwin een campertour maken naar Sydney in 28 dagen, van 16 okober t/m 13 november. In Sydney blijven we nog drie dagen in een hotelletje.
De omgeving van Darwin lijkt mij wel interessant vanwege een aantal nationale parken. Verder lijkt de route vanuit Mataranka naar Cairns door het noorden niet echt spectaculair (de Savanna Highway). Is er een alternatief voor een normale camper?
De oostkust van Cairns naar Sydney lijkt wel heel wat te bieden te hebben.
Heeft iemand deze route al eens gereden (tips over stops)?
Erik
Site Admin
» 28 jun 2009 07:51
Wij zijn destijds vanuit Cairns naar Townsvulle over de A6 naar Mt Isa naar Tennant Creek gereden en vervolgens richting Darwin om daar de national parken Nitmiluk, Litchfield, en Kakadu te bekijken. Zie de link voor info over de verschillende parken.

Alles wat zo'n beetje boven de plaats elliot ligt is erg mooi. Daarna wordt het wat eentonig. Het stuk van Tennant Creek naar Townsville is weinig aan. Daar hebben wij 2 lange dagen over gedaan als ik mij niet vergis met 1000 km per dag. Je zou dan als het goed is net Mt Isa in het midden kunnen halen. Het stuk van Tennant Creek naar Melbourne is dan weer wel zeer apart/mooi. Je rijdt dan echt dagen door de outback en kunt savonds langs de weg overnachten in de kamper. Een aantal jaren gelden was het zo dat je in op speciale plekken kon overnachten waar dan wat water en bankjes e.d. beschikbaar waren om te eten.

Wij hebben over de route, cairns - townsville - Darwin - allice springs - Adelaide, uitstapje naar Kangaroo Island vervolgens door gereden naar Melbourne 5 weken gedaan. Jullie willen via de andere kant gaan dus lijkt me dat ongeveer even ver. Ik vermoed wel dat aan de oostkust veel meer te zien en doen is waardoor je er misschien meer de tijd nodig hebt.
bolletjeom
Reisexpert
» 28 jun 2009 08:16
dat stukje is idd wat saai. Maar als jullie de Outback niet gaan doen geeft het wel een mooi beeld van de grootsheid een leegte van het land. Zodra je de kust raakt zijn de verscillen met dichtbevolkt Europe een stuk moeilijker te vinden.

We hebben in Mount Isa een stop gemaakt bij het fossielen museum. Dat was interessant. dingen geleerd over hele grote uitgestorven zoogdieren!
In het gehucht Cloncurry bezochten we het John Flynn museum. Hier is de Royal Flying Docter service begonnen en is later ook het idee ontstaan van de "school of the air".
We zijn bij Charterstown afgeslagen naar Cairns om via de Atherton Table lands binnen te komen. Dat is leuker dan via Townsville
Je kunt op dat stuk mooi wildcamperen bij een beekje met bomen vol vuurvliegjes
FREE: Fletcher Creek rest area
42 km north of Charters Towers
Lots of space next to a little river. lots of birds, wallabies and kangaroos
Toilet and cold showers
Our marks:
Facilities: 7.5

Bij MT Surprise in de buurt zijn de Undara Lava tunnels. Ook leuk om te bezoeken!
Gerelateerde onderwerpen
Darwin-Sydney
Route Sydney-Darwin (onderlangs) in 6 weken?
Wat te zien/doen in Darwin en Sydney?
sydney-alice springs-darwin-cairns-brisbane
Route Sydney - Cairns in 6 weken met camper
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten