Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

15 dagen Maleisië

Jeannette
Reiziger
» 11 jan 2018 16:51
Hallo allemaal,

In mei ga ik met een vriendin voor 15 dagen naar Maleisië. Langer was helaas niet mogelijk..
Nu lees ik overal dat je minstens drie weken zou moeten uittrekken voor één deel van Maleisië.
Nu weet ik even niet meer welke plaatsen ik in de tijd die we hebben zou moeten bezoeken.
Ik zou sowieso graag naar Taman Negara gaan en duiken bij Sipadan.
Wat zouden jullie ons nog meer aanraden qua plaatsen in Maleisië?
Wat mogen we niet missen en is het te combineren in die 2 weken?
Jetteke
» 08 feb 2018 20:14
He hallo bedenk heel goed waarom je naar Taman negara wilt gaan. Het bezoeken van de bewoners aldaar kwam bij ons als nep over. Wij vonden de perhentians heel erg mooiEen tocht vanuit kota kinabalu was leuk. Fantastich adres bij nederlanse man Olaf Teunissen. Leuke homestay, haalt je af van het vliegveld en heeft zoveel goede ideeen. Je kunt ook vooraf met hem mailen.
Langkawi en Penang zijn leuke,eilanden om te verblijven.Fijne reis, Jetteke
Splintje
» 11 feb 2018 22:51
Hoi,

Ook ik vond Taman negara wel mee vallen, had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Ik zou zeker weten de Cameron Highlands bezoeken, daarnaast vond ik Langkawi ideaal (ga zeker een scootertje huren en de hoogste berg op, daarna zonder motor er vanaf rijden. Kuala Lumpur ook aandoen als jullie van steden houden (skybar, menara tower, batu caves).

Mvg,
Hannekevdp
» 12 feb 2018 09:40
Hi Jeanette,

Wat leuk is om te doen, hangt natuurlijk ook af van wat je wensen zijn. Wil je juist een avontuurlijke vakantie, met mooie natuur of zoek je meer een culturele vakantie?

De Cameron Highlands zijn mooi om te zien. Vooral het Mossy Forest is een bezoekje waard, als je van natuur houdt.
Taman Negara viel ons een beetje tegen, wij zijn er heen gegaan voor een trektocht door het bos. Toen wij er waren (begin 2012) was dit nog niet heel toeristisch en waren er niet veel organisaties die tours organiseerden, maar wellicht dat dat inmiddels is veranderd. Wij zijn ook in Penang geweest, wat leuk is. Zeker als je wat meer architectuur en een andere kant van Maleisie wilt zien is dit een leuke bestemming.
Zelf zijn wij toen ook nog naar Cherating geweest, een hippie achtig surfstadje en Pulau Tioman, waar je mooi kunt duiken (http://www.divetioman.com/). Het eiland is niet heel bijzonder, maar het duiken is erg mooi!
We hebben Kuala Lumpur over geslagen, omdat we hier eerder waren geweest. Maar deze mega city is wel erg speciaal om te zien en een keer in geweest te zijn! Ik zou er niet al te veel dagen spenderen
Als je echt voor de natuur wilt gaan is Bako National Park een echte aanrader! Hier kun je de neusapen zien en vaak zie je ze al zonder al te veel moeite te doen. Je kunt daar via de overheid accomodatie huren die prima is om een paar nachten te verblijven.
Wij vonden de stad Kota Kinabalu tegenvallen, behalve de trekking de berg op is er weinig te beleven. Een tocht op de rivier Kinabatangan is daarentegen heel erg leuk. Wij hebben er Orangs Oetangs en Gibbons gezien! Wij hebben dit met Uncle Tan gedaan.
Duiken in Sipadan is helemaal het einde! Dit moet je wel vroegtijdig boeken, aangezien er maar een bepaald aantal vergunningen per dag (30 volgens mij aan alle duikscholen) worden afgegeven. Sommige duikorganisaties geven je alleen een vergunning voor Sipadan als je meerdere dagen met ze duikt, omdat het zo populair is. Wij hebben gedoken met Scuba Junkie, echt aan te raden!

Veel plezier!
Gerelateerde onderwerpen
30 dagen Maleisië
Thailand, Maleisie en Singapore in 20 dagen
rondreis Maleisie en Borneo 21 dagen
In 29 dagen Maleisie + Borneo ontdekken; Tips?
maleisie en sumatra of maleisie en borneo
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten