Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 dagen kangeroo island of 3 dagen sydney?

patricia4
» 12 apr 2011 21:09
Hallo,
In september ga ik een maand naar Australie. Volgens de planningen zal ik op 9 september van Adelaide naar Sydney vliegen om daar een begeleide groepsreis te doen. Op 7 en 8 september is er ruitme om een tweedaagse te doen naar kangeroo island. Dit lijkt me wel wat, zeker als natuurliefhebster en bioloog moet dit een must zijn om te bezoeken. Maar vele mensen op allerlei reisforums zijn er niet zo lovend over. Vaak lees ik dat het veel te duur is voor wat het is en dat de verwachte beestenboel niet altijd te bespeuren valt. Ik vind ook wel goede reacties, maar die zijn precies in de minderheid.
Ik twijfel er nu aan om deze tweedaagse te doen. Het gaat wel wat kosten en als het dan tegenvalt...Het alternatief is om vroeger richting Sydney te vliegen en er dan 3 dagen te blijven.
Iemand met goede raad?
Patricia
Robin
Reisexpert
» 12 apr 2011 23:19
Ik weet niet hoeveel dagen je tour in sydney doorbrengt? Op zich kan je in 2 dagen de highlights van sydney doen, opera house, harbour bridge, de botanische tuin en de oude wiijk bij opera house, ferrytripje bijv. Naar manly en daar paar uur relaxen op het strand of bus naar bondi voor paar uurtjes strand. Als dit al in je tour zit zou ik toch voor kangeroo island kiezen.... Kan me niet voorstellen dat je als bioloog en natuur liefhebster wild wordt van shoppen, de zoo of het acquarium, maar dat je liever in de echte natuur loopt. Als sydney verder niet in je tour is opgenomen zou ik voor sydney kiezen, aangezien de rest van je tour waarschijnlijk ook veel natuur is en dan een stad met en paar iconische hoogtepunten wel leuk is als afwisseling.
patricia4
» 13 apr 2011 09:53
Wel,

sydney zit niet echt verwerkt in die groepsreis. Eigenlijk zit ik maar één volledige dag in sydney, en dan nog eens twee halve dagen, rekening gehouden met aankomst in sydney en terug vertrekken naar nieuw zeeland.
In totaal zijn dat er wel twee, maar het klinkt niet echt ideaal.

Ik ben vooral bang dat als ik kies voor dat eiland, ik nadien ga zeggen: mooi, maar veel te duur, beter dat geld in wat anders gestoken.

Patricia
Erik
Site Admin
» 13 apr 2011 16:12
Ik las ergens anders op het forum dat de overtocht naar Kangaroo Island 276 dollar kostte, ik ben daar zelf heel lang geleden geweest dus hoe het er nu is weet ik niet, maar ik vond het destijds wel de moeite waard. Misschien dat je ook contact op kunt nemen met de persoon in het andere topic misschien dat hij je dan kan vertellen of het de moeite waard is. Hij heeft dan de meest actuele informatie.
patricia4
» 13 apr 2011 17:10
Ik heb ondertussen wat rondgesnuffeld op forums...
ik zie wel een tweedaagse voor 289 euro op kangeroo island...en daar zit alles in: ferry, eten, verblijf, bezoeken, ...

Patricia
Gerelateerde onderwerpen
Leuk & goedkoop hostel in Sydney voor eerste paar dagen
Darwin to Broome in 15 dagen
Moreton Island of North Stradbroke Island
paar dagen Perth of niet?
Gratis toeristenvisa max 90 dagen?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten