Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

camper huren apollo eigen risico

xx.kiwi
» 20 jun 2009 13:11
Hoi,

Ik lees in veel andere topics dat de meeste van jullie (die een camper huren),
het eigen risico niet afkopen tot nul... Maar gewoon het er op gokken, dat er niets gebeurd...
Dat zou ik op zich ook best wel willen doen, maar de borg die je moet betalen is AU$ 7500,- 8)7
En wij huren 2x dus we moeten ook 2x het bedrag betalen in korte tijd...

Hoe the f*ck betalen jullie dat..... :? Want dat is gewoon €4500 ongeveer...
Mijn creditcard limiet gaat maar tot €2500,- En die van mijn vriend tot €1500,-
Dus zelfs samen komen we er nog niet aan, als dat überhaubt een optie zou zijn...

Dus oké we denken erover om het dan toch maar af te kopen tot NUL...
Maar het enige dat je extra vergoedt krijgt voor al dat extra geld wat je betaald is:
- 1x schade aan de voorruit
- 2x schade aan de wielen
Serieus that's it! |:(

Maar we huren dus 2x:
1 x periode 30 dagen en 1x periode 51 dagen...
Dus als er in die 50 dagen bijv. 2 x iets stuk gaat ben je al de zak...
Pfff, zie ff door de bomen het bos niet meer...

Mijn vraag, wat hebben jullie gedaan?
Gr Kim >:O haha
bolletjeom
Reisexpert
» 20 jun 2009 13:34
Wij huurde bij Wicked en die vroegen niet zo'n rare borg. Die waren gewoon tevreden met 1 Creditcard met een limiet van €2000

overigens....de borg betaal je toch pas als je de camper ophaalt. Dat betekent toch ook dat je hem weer terug krijgt als je hem inlevert en dan dus de volgende dag (of wanneer je de tweede op gaat halen) weer neer kan leggen. Je hebt dan toch maar 1 keer dat bedrag nodig??
Of denk ik nu iets heel geks?
Erik
Site Admin
» 20 jun 2009 17:29
Het bedrag dat ze vragen hoeft niet altijd afgeschreven te worden van je creditcard maar een handtekening met het bedrag is vaak al voldoende. Zodat als er wat mis is ze het bedrag kunnen afschrijven. Als er niets aan de hand is wordt de cheque niet geïnd. Dacht ik :)
Moira
Reisexpert
» 21 jun 2009 03:25
Hallo,

Wij hebben bij Britz een camper gehuurd en dat werkt hetzelfde als bij Apollo. We hebben het wel afgekocht omdat het de eerste keer was dat we met zo'n grote camper gingen rondrijden. We hadden een eigen risico van 220 AUD dollars. Ze hebben een kopie gemaakt van je creditcard door zo'n apparaat en dus niets geclaimd. Ze pakken dus niets van je creditcard af mocht je schade hebben dan kun je dat met hun onderling regelen en de schade daarvan dan betalen door middel van cash en een deel creditcard.
De camper word voordat je weg rijd ook geheel gescheckt want soms is wel eens al wat schade zoals een deuk of wat krassen.

gr van Moira
xx.kiwi
» 21 jun 2009 19:17
Ok! Dat klinkt al een stuk logischer.... Ik denk dat ik het idd. kan vergelijken met Britz, Moira...
Als ze het er maar niet afhalen (gaat namelijk niet :P ), en pas laterna weer bijschrijven vind ik het prima...
( Bij jou werd de borg dus wel afgeschreven Bolletjeom :? ) ?

Dan ga ik denk ik niet mn eigen risico afkopen toch...?
Want stel er gebeurd iets met een wiel of een voorruit dat kost echt geen €4000 ofzo...
En als er bij het afkopen van je eigen risico alleen als extra 1x de voorruit wordt gedekt, en 2x schade aan de banden,
dan denk ik dat we ons eigen risico niet afkopen.... Want tja, als er echt iets ernstigs gebeurd (zoals kantelen van het voertuig haha :P ) dan vergoeden ze het ook niet (ook al heb je je eigen risico afgekocht tot NUL)
Of denken jullie er anders over? Pfff,... :?

Kim
bolletjeom
Reisexpert
» 21 jun 2009 20:11
bij mij werd ook een imprint van de Creditcard gemaakt. die verscheuren ze als je de auto heel terug brengt. Ze pakken dus niet eerst werkelijk het geld maar er werd wel gekeken naar de limiet op de kaart.
shirley
Vakantieganger
» 09 jul 2009 14:50
Heej heej..

Je moet ook even je reisverzekering erop naslaan, want met onze reisverzekering waren we namelijk verzekerd voor schade aan huur auto's. Wij hebben een massive auto ongeluk gehad hier op de snelweg, ketting botsing waarin 7 auto's waren betrokken !! Onze eigen auto, dus niets via de reisverzekering, maar ze zijn dus al 2.5 maand aan het vechten wiens schuld het is. Wij weten wie, maar de verzekeringen blijven moeilijk doen want willen het niet betalen. Met andere woorden, ik zou toch even goed nakijken hoe het zit met als je ongeluk maakt, hoe zit het met de verzekering van de andere auto's en dergelijke, hoe ben je verzekerd als iemand invalide raakt?? Kortom de WA-verzekering in NL. Ik heb al zo enorm veel ongelukken hier op de weg gezien, ze kunnen gewoon soms echt niet rijden :S

Ligt er misschien ook aan waar je rijdt, Maikel en ik wonen nu al 6 maanden in Brisbane, maar bleh Nederlanders rijden toch echt beter, hier halen ze je links/rechts in etc. Misschien zie je er geen nut in bij het afkopen, maar het ligt er ook maar aan wat je gaat doen met de camper, zeker als je een camper huurt bij Apollo of Britz, die zien er altijd spik en span uit, dus krasjes en dergelijke gaan ze NIET waarderen !! Bij wicked boeit het allemaal niet zo..

Verder is het heel leuk hier hoor, maar je moet alleen een klein beetje opletten.. veel mensen zijn namelijk NIET verzekerd hier, het hoeft namelijk niet... Nu maakt het voor jullie niet veel uit, want als jullie een auto-ongeluk maken en het is niet jullie schuld dan heeft Apollo pech en lost die het maar op. Is het echter je eigen auto, dan kun je dus zwaar de sjaak zijn, want van een kale kip kun je geen veren plukken :P.. Wij hebben onze nieuwe auto dan vol verzekerd..

Grr.. frustraties..

Succes ermee !!

Knuf
Gerelateerde onderwerpen
eigen risico bij huren van camper in Au
PAS OP met camper huren bij Apollo
eigen risico afkopen
Ervaringen met camperhuur en afkoop eigen risico?
Camper huren
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten