Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Camper Australië

CorM
» 13 jan 2011 18:44
Klopt het dat de fourwheeldrive campers oncomfortabel zijn? Wij willen de westkust van Darwin naar Perth gaan rijden. Maar voor de Gibb Road moet je 4w-drive hebben. Je moet die dan wel houden tot Perth. Bovendien zijn 4w-drive campers veel duurder. Weegt de extra prijs op tegen het rijden van bv. de Gibb Road?
We horen graag ervaringen met de verschillende merken campers.
In 2008 hebben we de trip Brisbane - Melbourne - Alice Springs gereden met een Maui camper. Maar veel "ge-mau" gehad! Zelfs een totaal andere camper moeten nemen. Nou ja "nemen"?! Pas na 7 uur wachten en de hulp van het bezoekerscentrum van de Blue Mountains. De bediende heeft danig op de verhuurder moeten inpraten.
Kea is de duurste, maar ook de beste??

Bij voorbaat dank voor reacties!
Erik
Site Admin
» 13 jan 2011 18:59
Je hebt ook nog Britz als camper verhuurder. Ik dacht dat over het algemeen alle camperverhuurders wel redelijk okay waren, maar blijkbaar zijn er ook andere ervaringen :)
Kims
Reisexpert
» 14 jan 2011 02:00
Hoi weer :)

4WD-en is wel de manier om op mooie plekjes te komen in WA. Maar het is net wat jullie van de trip verwachten en willen. De Britz 4WD Landcruiser met of zonder daktent zijn solide en goed, ik zou niet de 'bushcamper' huren omdat die erg hoog zijn en niet erg ruim. De hoogte vangt veel wind en maakt de auto onstabiel. Ik zou niet met een Toyota Hilux gaan met camperopbouw, ook die zijn erg hoog en onstabiel. Daarnaast is de Hilux veel lichter gebouwd dan Landcruisers en kunnen de ruige wegen niet zo goed aan. Wij ontmoetten 3 stellen in die gehuurde Toyota Hilux campers en alle 3 hadden ze veel problemen en bleven we ze tegenkomen terwijl ze langs de weg stonden met pech.

Ik denk niet dat de duurste de beste is... En als je 'off road' gaat is er hoe dan ook een risico dat er iets met de auto gebeurd. We hebben onderweg de nieuwste auto's langs de kant zien staan op de Gibb River Road terwijl andere oude auto's er zonder problemen vanaf komen.

'Luck of the draw' zoals ze hier zeggen.
;)
Gerelateerde onderwerpen
Camper kopen in Australië
Camper huren Australië
Camper kopen Australië
Tips voor actieve vakantie australie met camper
camper
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten