Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Buitenlandse stage Melbourne, Australië

EindhovenNurse
» 20 jun 2013 17:33
Hallo mensen!
Ik ben 1ste jaars student mbo verpleegkunde(ziekenhuis) en ik droom er al JAREN van om naar Melbourne, australië te gaan voor buitenlandse stage. Buitenlandse stage is of in de 3de of in het 4de leerjaar, maar ik wilde nu alvast oriënteren. Ik ben benieuwd of er stages zijn voor in het ziekenhuis want ik kan eigenlijk niks vinden. Dus is mijn vraag of het er wel is? Als het er is weet iemand dan ook of er dan stagevergoeding is, want ik lees vaak dat er geen stagevergoeding is. Waarschijnlijk ga ik dan 3 maanden en hoeveel gaat dat ongeveer kosten (zonder de uitstapjes)?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen _O_

groetjes!!
Kims
Reisexpert
» 22 jun 2013 02:28
Hi,

MBO verpleegkunde is in Australie vergelijkbaar met "enrolled nurse", HBO met "registered nurse". Dit is iets om rekening mee te houden omdat er een groot verschil zit in studies en het belangrijk is om dat aan te geven als je een stageplek zoekt.

Soms zijn er uitwisselingsprogramma's tussen scholen over de hele wereld, je zou eens rond kunnen vragen bij jou op school of andere MBO's in NL of zij zo'n programma hebben. Dat zou het aanzienlijk makkelijker voor je maken en misschien zit er dan een stagevergoeding in.

Voor een stageplek zou je ziekenhuizen of andere stageplekken aan kunnen schrijven om te kijken of ze je een plek zouden kunnen bieden. Zorg natuurlijk wel voor toestemming van je school omdat het uiteindelijk moet tellen als stagetijd. Ga er niet van uit dat wanneer je een plek zelf regelt dat je een vergoeding krijgt oid, dat is niet iets wat veel voorkomt in Australie. Hou er wel rekening mee dat je over een paar jaar wil gaan, dus dat plekken waarschijnlijk niets gaan toezeggen op zo'n lange termijn.

Qua leefkosten etc, ligt het er totaal aan hoe je leeft. Waar en hoe wil je gaan wonen? In een studenthuis kost een kamer vaak rond de $100-$200 per week al ligt het aan de buurt, wat voor huis, kamer etc. Als je in een hostel gaat wonen is het weer een ander verhaal. Soms hebben ziekenhuizen een plek voor studenten om te wonen maar de vraag is of je daarvoor in aanmerking zult komen. Heb je reiskosten om naar je stageplek te gaan? En verder ligt het er totaal aan hoe je leeft, al kun je dat zo goedkoop of duur maken als je wil. Australie is wel duur voor Nederlanders en dus helemaal voor studenten omdat de dollar sterk is al zakt die wat af op het moment.

Hopelijk heb je wat aan deze info, succes met je zoektocht!
EindhovenNurse
» 22 jun 2013 06:45
bedankt voor je reactie!
Hier heb ik zeker wat aan! Nu weet ik eindelijk wat ik kan verwachten qua prijs en werk en ook over het ve.rschil tussenmbo en hbo.
groetjes!!
Gerelateerde onderwerpen
Auto kopen in Melbourne Australië
Tijdelijk Shared Appartement Australie (Melbourne)
Januari naar australie, beginnen in melbourne /Cairns?
Visa 2e stage in Australië
10 maanden stage Australie
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast