Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Budget voor drie maanden backpacken australie

RobinR1987
» 26 nov 2012 20:26
Ik ben van plan om midden januari tot eind maart / midden april te gaan backpacken door Australië. Ik ben van plan om van Melbourne of Sydney naar Cairns te reizen. (Heb zelf geen ervaring met backpacken, en ben nog nooit in Australië geweest, dus als iemand een alternatieve reisroute kan aanbevelen zijn die ook welkom natuurlijk).

Ik ben van plan om te gaan verblijven in een hostel, misschien werken maar als ik kijk naar de afstand en tijd wordt dat lastig denk ik. Denken jullie dat het mogelijk is om een maand te werken in Sydney en binnen twee maanden naar Cairns te reizen zonder al te veel gehaast?

Mijn vraag is dan: Hoeveel geld zou ik nodig moeten hebben om deze reis te maken?
Dus ook verzekeringen, vlucht, verblijf, gemiddelde kosten per dag etc.

Dus een minimaal "start kapitaal" om deze reis te kunnen maken.

Alvast bedankt :)
Francine
Reisexpert
» 28 nov 2012 14:56
Als je maar drie maanden hebt, zou ik geen work&holiday-visum nemen. Zo'n visum kun je maar een keer aanvragen. Ik zou in Nederland even flink gaan werken en geld verdienen en dat lekker in Australie gaan uitgeven. Als het dan goed bevalt (en hoe kan dat anders?) dan kun je nog eens terug voor langere tijd om te reizen en werken.

Maar om terug te komen op je vraag: Melbourne-Cairns is redelijk goed te doen in twee maanden tijd.
Je zit voor het noorden niet in de beste tijd van het jaar qua regen. Zorg dus zeker dat je in het zuiden begint.

Australië is best prijzig, zeker ook de vluchten er heen. Reken op zo'n 1500 euro per maand (ex vlucht+verzekering)
Gerelateerde onderwerpen
Route voor drie maanden Australië!
Welk budget nodig voor jaar Backpacken Australië?
Drie maanden naar Australie en Nieuw Zeeland met groep of niet?
Budget 8 maanden Australië
9 weken backpacken in Australië: welk budget nodig?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten