Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Budget Thailand, Australie en Nieuw Zeeland

ricklooman
» 09 jul 2012 15:03
Beste reisgenoten,

binnenkort ga ik voor ongeveer 4 maanden reizen( of oktober 2012 of februari 2013), 1 maand thailand e.o. daarna 2 maanden australie en 1 maand nieuw zeeland(in de reistijd van australie en nieuw zeeland kan eventueel nog verschoven worden omdat ik nog geen ticket naar NZ heb gekocht).

Nu is mijn vraag hoeveel ik qua budget mee moet nemen om 'normaal' te kunnen reizen en overnachten en dergelijke. ik dacht zelf tussen de €1,000 en € 1,500 per maand.

Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt.

Groetjes Rick
Travelator
Reisexpert
» 09 jul 2012 15:22
Als je alleen reist, moet je in Thailand rekenen op gemiddeld zo'n 30 euro per dag. Daar kun je dan ook wel wat leuke dingen voor doen. Als je heel budget reist, moet 25 ook nog wel lukken, maar ik reken zelf altijd liever wat ruimer.
Ik heb zo'n vermoeden dat je in Australië en Nieuw-Zeeland wel meer nodig hebt dan 1000 euro per maand.
Maar daar hebben we experts voor : )
ricklooman
» 09 jul 2012 15:49
Beste Travelator,

waar kan ik die experts vinden?;)

groetjes Rick
Travelator
Reisexpert
» 09 jul 2012 16:26
ricklooman schreef:Beste Travelator,

waar kan ik die experts vinden?;)

groetjes Rick
Die komen zo, even geduld aub ; )
Tikva
Reisexpert
» 09 jul 2012 18:06
Voor australie en nieuw-zeeland zit je echt al aan de hoogste kant van je budget en dan moet je nog heel erg opletten.

Thailand is vooral afhankelijk van wat je wilt doen, het zuiden is wat duurder dan de rest van het land. Standaard was altijd 20 euro per dag, maar met de slechte euro koers en prijsstijgingen en als je dan ook nog alleen reist zou ik eerder uitgaan van 25 euro. Minder als je niet drinkt meer als je dingen zoals duiken wilt doen.

Heb je de reisinformatie over geld en budget al gelezen zoals deze: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ni ... si109.html
Kims
Reisexpert
» 10 jul 2012 02:04
Hi,

Australie zal waarschijnlijk je duurste bestemming worden omdat de Australische dollar zo hoog staat.

Het ligt eraan wat je verstaat onder "normaal" reizen. Waar wil je heen, hoeveel wil je reizen, wat wil je zien, met de auto, bus, liften of soms ook vliegen?

Een nacht in een hostel in een dormitory kost tussen de $10-$30. Kamperen kan goedkoper zijn tussen de $10-$20 per nacht maar campings in steden zijn soms moeilijker bereikbaar. Als je zelf een auto huurt kun je tussen de $30-$200 per dag kwijt zijn, ligt eraan of je een 2WD of 4WD huurt en waar en wanneer. Openbaar vervoer is goedkoper maar het ligt aan de afstanden die je af wilt leggen. Liften of met andere reizigers meereizen is een optie, geeft je meer vrijheid, wildkamperen en is waarschijnlijk het goedkoopst.

Eten kost iets meer dan in Nederland, maar wederom ligt het eraan wat je eet, ga je uit eten, waar eet je etc?

Hoop dat het iets verduidelijking heeft gegeven... 8)7

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Australie of Nieuw Zeeland
Australië <> Nieuw Zeeland
Route Australië en Nieuw Zeeland
visum Australië en Nieuw Zeeland
Alleen naar Australië en Nieuw-Zeeland?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast