Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

budget, aupair daarna maand langs oostkust reizen

macynas
» 08 mar 2013 08:05
Hallo allemaal,
Ik ben van plan rond september richting australie af te reizen. Ik wil daar eerst 6 maanden gaan werken als au pair en daarna ongeveer een maand of eventueel langer langs de oostkust te reizen. Als au pair zal ik ongeveer tussen de 600 en 800 dollar gaan verdienen is mij verteld. Ik moet eigenlijk nog alles regelen, maar ik vroeg me af of jullie me kunnen zeggen wat voor een budget ik nodig zal hebben voor deze maanden.
Groetjes Macy
Kims
Reisexpert
» 08 mar 2013 08:58
Hi,

Wat leuk dat je naar Australie wilt gaan.

Je schrijft $600-$800 te gaan verdienen is dat per week, 2 weken of per maand? Au pair werk is vaak inclusief onderdak en maaltijden en dan krijg je een extra vergoeding. Als het per week of 2 weken is, is het goed betaald. Anders niet zo, mocht je dan meer willen verdienen/sparen kun je beter een ander baantje willen.

Wat voor budget je nodig zult hebben is er helemaal afhankelijk van wat je wil gaan doen. Bedoel je voor de maanden dat je werkt of dat je wil gaan rondreizen of beiden? Het ligt er aan waar je heen gaat, hoe je wil gaan reizen, wat je wil gaan zien, wat voor accomodatie je wil, of je wil gaan stappen etc etc.

Het is een goed idee om bijvoorbeeld reisgids zoals een Lonely Planet te kopen om een idee te krijgen wat je mogelijkheden zijn en er wordt een goede indicatie voor kosten gegeven, maar dat ligt er wederom helemaal aan hoe je reist of leeft. Ook staat op deze site veel info op dit forum maar ook onder reisinformatie.

Succes met de voorbereidingen! :Y
macynas
» 08 mar 2013 17:01
Heel erg bedankt voor je reactie. Het is de eerste keer dat ik zo'n reis ga maken dus heb verder echt geen idee. De 600 en 800 dollar zijn per maand, en dan krijg ik ook maaltijden en onderdak. Ik ga deze reis doen bij travelactive.
Ik bedoelde het budget voor beide. In die tijd dat ik wil gaan reizen ben ik wel van plan om dingen te zien. En te overnachten in hostels. Uitgaan zal ik af en toe doen maar niet overdreven vaak.
Goed idee van die reisgids dat ga ik binnenkort even halen.

Enig idee wat ik ongeveer nodig heb? En eventueel nog tips?

Groetjes Macy
Kims
Reisexpert
» 10 mar 2013 00:22
Hi,

Als je werkt zul je waarschijnlijk niet veel uitgeven, alleen de extra's. Het ligt er aan waar je zit, als je bijvoorbeeld in de Outback zit zul je niet echt gaan stappen maar af en toe misschien naar de pub gaan. Als je daarentegen in een stad woont, zijn er meer verleidingen. Ik kan je geen precieze bedragen geven, ligt aan jezelf.

Wanneer je gaat reizen zal een dorm bed ongeveer $15-$25 per nacht kosten. Kamperen is vaak een goedkopere optie. Qua reiskosten ligt het er helemaal aan hoe je reist; met het openbaar vervoer, eigen vervoer, meerijden met andere backpackers of toers? De goedkoopste optie is waarschijnlijk meereizen met anderen. Maaltijden kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Als je zelf kookt is het het goedkoopst maar ook dan kan het verschillen. Uit eten gaan zal duur zijn, zeker zo'n $15 voor diner bijv. Maar ook dat ligt er erg aan waar je bent. Hostels bieden vaak goedkopere maaltijden. Uitgaan is duur in Australie, voor een biertje betaal je al snel $7-$10. Goedkopere opties zijn om zelf je alcohol te kopen en bijvoorbeeld te gaan bbq-en op het strand.

Koop inderdaad een reisgids om een beter idee te krijgen en als je hier eenmaal bent, wijst het zich vanzelf. Als je eerst 6 maanden gaat werken en op je geld let, zul je waarschijnlijk genoeg geld hebben voor 1 maand reizen aan de Oostkust mits je geen dure toers gaat doen.

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
6 maanden (vanaf september) langs oostkust
Maand genoeg voor oostkust Australië?
Budget reizen door Australië
Visum semester studeren Australie +2 maand reizen
Overstap langs de douane/controle?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast