Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Brandende vraag over visum Australië & hostel Brisbane!

sanneschaafsma1
» 19 jul 2012 17:10
Hoi mensen,

Alles is rond, geregeld en ik ben klaar om 15 september het vliegtuig naar Australië te pakken!
deze is wel even van toepassing: *O*

Toch heb ik nog enkele vragen:

1. Ik kom om 23.35 aan in Brisbane aan. Ik wil hier graag voor de eerste drie nachten een hostel boeken.
Leuk, gezellig en niet AL teveel gefeest én het zou heul fijn zijn dat er een pick up is vanaf het vliegtuig.
Iemand leuke ervaringen en passend bij m'n omschrijving? Hoor het graag!

2. Tijdens mijn reis in Australië wil ik (misschien, eventueel, maar wel heel graag) voor een paar weken naar Indonesië. Mijn reis start bij Cairns en zo de oostkust naar Adelaide. Het leek me het handigst en het leukst vanaf Sydney te vliegen en ook weer terug te vliegen naar Australië om mijn reis voort te zetten.

Ten eerste: mag ik het land met m'n 6 maandse toeristenvisum verlaten en dan binnen die 6 maanden ook weer terugkeren naar Australië?

En ten tweede: heeft iemand ook ervaring met vliegen vanaf Adelaide naar Indonesïë? Is dat een erge omweg als ipv vanaf Sydney vliegen?

Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert
» 23 jul 2012 12:17
Hi,

Als je een 'multiple entry' 6 maanden visum hebt, kun je inderdaad het land in en uit. Die info moet op je visumtoekenning staan. Voor specifieke info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/

Kijk even op sites zoals Skyscanner wat voor vluchten er zijn vanaf Adelaide naar Indonesie of vanaf Sydney. Dan kun je je opties op een rijtje zetten.

Cheers!
Vatrine
» 23 sep 2012 11:16
In Brisbane heb ik zelf in Banana Benders gezeten. Heel klein, net een pension, maar wel gezellige mensen. Een andere aanrader is Chill Backpackers. Ik heb hier zelf niet gezeten maar ik kwam hier iedere dag langs als ik naar het centrum liep (goede locatie dus), het zag er erg mooi uit en ik heb ook goede ervaringen gehoord van mensen die er wél zaten.

Het goedkoopste om vanuit Indonesie naar Australie te vliegen, is Bali - Darwin, met Airasia (heb ik namelijk gedaan). Daarnaast is Darwin echt mijn favoriete stad van Australie, dus die kun je echt niet missen! Misschien kun je dat in je route plannen?
Gerelateerde onderwerpen
Hostel Brisbane
Vraag omtrent mijn Australië Work & Holiday VISA (417)
Belangrijke vraag betreft stage visum Australië
Shuttle service hostels YHA & Brisbane festival
Hostel & Sandflies
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten