Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

border security

joske
Reiziger
» 06 mei 2012 12:39
hallo iedereen,

ik zit toch wel met een vraagje over het beruchte invoerbeleid van australie. ik mag geen voedsel meenemen, d'accord, maar hoe zit het met voedingssupplementen? iemand vertelde me dat ik het beste ongeopende potjes mee kan nemen en die aangeven bij declerations. mag het niet, dan heb ik iig geen boete (das de theorie). heeft iemand hier ervaringen mee?
Michelle89
Reisexpert
» 06 mei 2012 14:30
Toen ik Australië binnenkwam via Cairns had ik ook wat medicijnen bij me (de gebruikelijke paracetamol, pil, antidiarree maar ook speciale allergiepillen). Deze heb ik voor de zekerheid toch aangegeven op het formuliertje (heel grappig, medicijnen, drugs en verdovende middelen worden in 1 zin genoemd, lijkt me toch van een andere gradatie maar goed).
Ze hadden het gelezen en toen moest ik samen met nog een groepje mensen opstellen in een rij en mn tassen op de grond zetten zodat de drugshonden konden snuffelen. Ze vonden natuurlijk niets, maar volgens mij moest íedereen daar gaan staan. Ik werd er dus niet speciaal op uitgepikt om het te laten zien oid. Waarschijnlijk zag ik er niet uit als een drugstoerist *O*

Ik zou écht aangeven op het formuliertje bij plantaardige producten en/of medicijnen. Heel misschien dat ze het onderzoeken en grote kans dat je het gewoon weer terugkrijgt. Kost misschien 10 minuten van je tijd. :) Veel plezier in Ozzie btw!
Reismeis
Reisexpert
» 06 mei 2012 18:44
Inderdaad, wat Michelle zegt. Gewoon invullen op het formulier, zéker als je ergens over twijfelt, en gewoon alles laten zien wat je mee hebt. Als het niet toegestaan is, dan hoor je dat dan wel! Ongeopende potjes meenemen is sowieso wel verstandig. Bij medicatie op recept is een medisch paspoort geen overbodige luxe. Deze kun je aanvragen bij je apotheek.
Enne, je mag heus wel wat te eten meenemen hoor, koekjes of crackertjes ofzoiets (wel even aangeven op het formulier dat je eten mee hebt).. Een appel mag vanuit Nederland ook wel mee het vliegtuig in, zolang je 'm maar op hebt gegeten voordat je door de Australische douane moet ;)
Tip: Let er ook op dat de zolen van je (wandel)schoenen (die je in je koffer hebt zitten en die je draagt) schoon zijn, of in ieder geval zo schoon mogelijk.
Moira
Reisexpert
» 07 mei 2012 00:11
Trouwens je mag best wel eten mee Australie innemen. Zoals drop en koek enzo. Zolang je maar geen fruit, of vlees in gaat voeren. Het kan streng zijn maar wij hebben altijd eerlijk aangegeven dat we eten bij ons hadden en hebben daarvoor nog nooit onze koffer open hoeven maken. In Nieuw Zeeland waar ik woon is het wel altijd koffer open maar goed ben er aan gewend inmiddels.
Erik
Site Admin
» 07 mei 2012 08:34
Je mag eten meenemen, zolang het maar "verwerkt" is. Groente en fruit is niet toegestaan, maar al het eten dat uit een fabriek komt is geen probleem.
bolletjeom
Reisexpert
» 07 mei 2012 16:54
Je mag eten meenemen, zolang het maar "verwerkt" is. Groente en fruit is niet toegestaan, maar al het eten dat uit een fabriek komt is geen probleem
Dat is niet waar!

Moet je voor de grap het programma border security maar eens kijken.
Gister nog koffers vol, netjes in een fabriek ingepakte, spullen de container in zien verdwijnen. Ze zijn in Australië bang voor ziektes. Over het algemeen voldoen onze levensmiddelen aan de voorwaarden maar ze zijn strikt op producten waar melk, kaas, eieren, groente, fruit en vlees in verwerkt is.
Zeker als we in Nederland net een ehec affaire hebben gehad, of salmonella, of een gekke koe of een varkenspest mogen er spontaan allerlei dingen niet het land in.
Een gewoon koekje zal geen ramp zijn maar probeer maar eens bifiworstjes of kaasblokjes mee te nemen 8-)
Reismeis
Reisexpert
» 07 mei 2012 19:28
Let daarom ook op dat je geen tulpenbollen, bloemzaad, onbehandeld hout meeneemt. Je kunt op internet heel veel vinden over wat je nu wel en niet mee mag nemen. Ik heb wat problemen met internet, zodra de verbinding enigszins oké is zal ik eens kijken of ik de lijst voor je kan vinden.
Reismeis
Reisexpert
» 07 mei 2012 20:08
Poging 254.. Google doet het weer *O* Hier http://www.daff.gov.au/aqis/travel/ente ... /cant-take kun je eigenlijk alle informatie vinden hoe het precies zit en wat je niet mee mag nemen.
Moira
Reisexpert
» 07 mei 2012 22:26
Wat gewoon het allerbelangrijkste is dat je alles opgeeft op je formulier als je dat al niet doet dan kun je al een boete krijgen van minimaal 220 dollar. Honing en Jam mag je trouwens ook niet invoeren.
joske
Reiziger
» 07 mei 2012 22:38
dan gaan we gewoon alles aangeven op het lijstje. misschien nemen we wat dropjes mee voor onze vrienden daar (stroopwafels zijn geen goed idee, die smelten). iedereen ontzettend bedankt voor de hulp.

groetjes, Josée en Remco
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten