Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Boottocht St Lucia

Maaike T
Reisexpert
» 20 aug 2016 10:14
Wie kan mij vertellen welke boottocht/firma we het beste kunnen nemen in St Lucia (naar nijlpaarden etc). Ik lees wisselende verhalen over grote en kleine boten, maar kan er eigenlijk niet goed uitkomen bij wie we het beste kunnen boeken zodat de prijs-/kwaliteitsverhouding redelijk is, zonder het gevoel te hebben dat we onnodig lladingen geld kwijt zijn. Het liefst boeken we bij een lokale maatschappij, zodat het geld ook in Afrika blijft bij die personen die het nodig hebben.
kohraya
Reisexpert
» 20 aug 2016 20:50
Je kan gewoon naar de pier gaan en daar je ticket kopen aan een ronselaar.
Je hebt een korte en lange tour en de boten die daar liggen zijn allemaal quasi hetzelfde.
Afhankelijk van het weer, kijk je of je een boot hebt met de nodige beschutting.
Je hebt ook reisbureautjes met variërende prijzen in de hoofdstraat.
Geen idee wat het beste is om te doen, want ik heb daar geen tour gedaan omdat zoiets niet echt aan mij besteed is.
Vanaf de camping (de meest noordelijke, tevens de leukste) loopt er een houten vlonder naast het water waar je ook al nijlpaarden kan zien. Maar dat geeft natuurlijk niet hetzelfde gevoel als met een boot.
Maaike T
Reisexpert
» 20 aug 2016 22:57
Bedankt Kohraya voor je antwoord. Hier heb ik wel wat aan. We kunnen ook eerst bij die camping gaan kijken. Als het niets is kunnen we ev altijd nog met zo'n boot(je).
AnnemiekeinZA
Wereldreiziger
» 21 apr 2017 15:04
Je kan bij je accomodaties dit vragen en een kaartje kopen of gewoon, in het dorp St. Lucia.
Voordat je St. Lucia inrijd (voor de brug) liggen die boten, maar daar kan je denk ik geen kaartje kopen, of ga het vragen.
En ze varen op vaste tijden ook.

Wij hebben het gewoon geboekt via onze B&B.. En alle die maatschappijen zijn van lokale, no worries.

Annemieke
ZA
Gerelateerde onderwerpen
Gezocht: overnachting(en) tussen St. Lucia en Garden Route
Gezocht! Tussenstop Royal Natal - St. Lucia (Zuid-Afrika)
In totaal zijn er 2 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten