Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Binnenlandse vlucht tijdens regenseizoen

Pien86
» 06 nov 2010 14:02
Hallo,

Het is misschien een stomme vraag, maar ik ben bezig met het voorbereiden van mijn reis naar Australie en ik vroeg mij af of het een probleem is om zo rond midden november (volgend jaar hoor!) te vliegen vanaf Cairns richting Adelaide of Melbourne, ivm het regenseizoen, of gaan vluchten dan gewoon redelijk goed door?

Ik ga voor ong vier maanden naar australie in september 2011 en vlieg op Sidney waarna ik omhoog reis langs de oostkust en verwacht rond midden november dus in Cairns te zijn. Ik wil van daaruit vliegen op Adelaide en dan weer via Melbourne terug naar Sidney waarvan ik dan ook weer terug vlieg.

Bedankt!
Pien
Erik
Site Admin
» 06 nov 2010 14:31
Zolang het mogelijk is wordt er altijd doorgevlogen. Bij een orkaan o.i.d. zal dat niet lukken maar anders wordt er gewoon gevlogen. Het regenseizoen moet je zien als een periode waarin het drukkend warm is en het minder prettig is om te verblijven, vandaar dat iedereen niet tijdens die periode in dat gebied wil verblijven. Ook zal er bijna zeker iedere dag een regenbui vallen, maar verder is het gebied nog steeds prima te bereizen en een stuk rustiger (en daarmee soms ook goedkoper).
Kims
Reisexpert
» 19 dec 2010 08:13
Ga er maar vanuit dat dat geen probleem zal zijn. Ik heb 2 jaar in Darwin gewoond en vloog ook in het regenseizoen 2 keer per week naar afgelegen eilanden. Mits er inderdaad een cycloon broeit, gaan vluchten eigenlijk altijd door!

Have fun! :)
Gerelateerde onderwerpen
wat mee tijdens de vlucht?
regenseizoen
Regenseizoen Australë
Eten mee in je bagage met binnenlandse vluchten??
Melbourne - Brisbane of Sydney - Cairns in het regenseizoen.
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast