Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Binnenkomen werkvisa met minder dan 5000 Dollar

Bjorn123
Reisexpert
» 04 aug 2013 16:48
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort naar Australie om een paar maanden te werken en wat vrienden op te zoeken. Ik heb echter genoeg plaatsen waar ik gratis kan slapen, en heb wss ook meteen al werk. Daarom wil ik natuurlijk niet zonder geld naar Australie komen, maar met een stuk kleiner startbudget dan de vereisde 5000 Dollar. Tegen de tijd dat i dat bij elkaar gespaard heb is mijn vrije jaar alweer voorbij en heb ik dus alleen maar gespaard en gewerkt in Nederland.

Heel veel mensen vertellen me dat je gewoon 5000 moet lenen om te laten zien dat je het hebt, en het dan meteen weer over kan maken. Maar ik heb dus niemand waarvan ik zoveel geld even kan lenen. Andere mensen zeggen weer dat het niet eens echt gecontroleerd word.

Wat zijn jullie ervaringen?
Kims
Reisexpert
» 05 aug 2013 07:23
Hi,

Het wordt steeksproefgewijs gecheckt, dus als ze jou eruit pikken en je kunt het niet aantonen zal dat nogal eens wat problemen kunnen opleveren. Het wordt niet vaak gecheckt, maar wordt zeker wel gedaan. Ze hebben dan bijvoorbeeld het recht om je visum in te trekken en dan zit je op het eerste vliegtuig terug. Het is namelijk een Working Holiday visum waarop je binnenkomt, niet een werkvisum. Ik zou toch kijken of je niet iemand voor een dag 5000 dollar (+/- 3000 euro) op je rekening kunt laten zetten zodat je dat bewijs mee kunt nemen...

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Werkvisa loopt af in Mei, niet gewerkt
Tours in australie en dan met name Tasmanie
Langer dan 6 mnd dezelfde werkgever WHV
WHV vraag! (langer dan 3mnd in TBC gebied)
Oostkust Australie en dan door naar Oost-Timor en Indonesie
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast