Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Beste tijd om een vliegticket te kopen

maaikeeee
» 14 sep 2012 17:09
Hallo,

In juli/augustus 2013 wil ik graag met nog twee vriendinnen ongeveer een maand gaan reizen door Australie.
We vroegen ons alleen af wanneer de beste tijd is om je vliegticket te kopen, zodat we zo goedkoop mogelijk kunnen vliegen?

Ik hoop dat jullie hier ons mee kunnen helpen!

groetjes
ricardobuma
Wereldreiziger
» 14 sep 2012 22:31
Eigenlijk bestaat er geen 'beste periode' om tickets te boeken, al wordt 3 maanden van tevoren vaak wel als een gunstige termijn gezien.

Het is van veel factoren afhankelijk, waaronder beschikbaarheid en acties. Vaak komen er in januari wel aanbiedingen naar diverse bestemmingen van verschillende luchtvaartmaatschappijen.

Meld je bijvoorbeeld eens aan voor wat nieuwsbrieven van wat airlines om aanbiedingen zo snel mogelijk te ontvangen. En hetgeen wat ik meestal doe: kijk gewoon elke week even een kwartiertje op een vergelijkingssite om de prijzen een beetje in de gaten te houden en de schommelingen in prijzen te volgen. En zodra je een ticket voor een mooie prijs gevonden hebt, niet te lang wachten.. :)
ubiytsa
Global Mod
» 14 sep 2012 23:16
Gewoon in de gaten houden vanaf nu. Meestal zijn de eerste tickets het goedkoopste en die worden vaak 11 maanden van tevoren aangeboden. Daarna heb je rond december/januari nog een stroom om de vliegtuigen te vullen.
Jenny
Reisexpert
» 15 sep 2012 08:12
3 maanden voor vertrek boeken van een ticket in het hoogseizoen is erg laat. Als ik naar Azië ga in juli dan boek ik m'n ticket al in oktober.
jacob1985
» 15 sep 2012 16:16
Het schijnt ook nog te helpen als je je cookies regelmatig verwijderd van je computer, zodat je geen "geschiedenis" hebt op een bepaalde site. Tot slot schijnt het ook nog zo te zijn dat bepaalde sites tickets duurder aanbieden als je ze vanaf een Mac bezoekt ipv via windows.
Reismeis
Reisexpert
» 16 sep 2012 22:45
Informeer ook eens bij Tunafish. Zij hadden vorig jaar voor ons verreweg de beste deal, zo goedkoop konden wij zelf geen tickets vinden!
Globeskater
Reisexpert
» 17 sep 2012 12:55
Ik heb ook via tunafish geboekt, ook veruit de goedkoopste omdat zij ook speciale aanbiedingen van de luchtvaartmaatschappijen krijgen.. ik heb toen in juli/augustus geboekt met vertrek in oktober..
Gerelateerde onderwerpen
Beste tijd om te beginnen in australie
Backpacken in 6 weken tijd
Vliegticket Australië
4/5 weken de tijd, wat te doen?
Vliegticket Singapore-Sydney
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast