Beste route China

Held1988
Vakantieganger
» 11 dec 2012 12:41
Hallo allemaal,

Als begin punt van de geplande azie reis in september 2013 ben ik van plan om als beginpunt china te pakken.

De route wordt als volgt:
Bejing
xi'an
chengu
guilin

De vraag is of dit realistisch is of je gemakkelijk van de ene plek naar de andere kan komen en of er een beetje betaalbare hostels, eet en drink gelegenheden zijn? en op welke kosten in ongeveer kan rekenen.(ik ben reeds op de hoogte van de nachttrein van bejing naar xi'an)

Of dat jullie nog extra informatie over een van deze plekken hebben. Ik ben van plan om er tusen de 2 a 3 weken voor uit te trekken.

Gr,

Nard

ps. mag ook een pm sturen.
Yvonnetje
Reisexpert
» 11 dec 2012 14:52
In 3 weken moet deze route wel te doen zijn hoor.
In alle steden die je wilt aandoen vind je hostels die zo'n 50-70 rmb voor een dorm zullen vragen.
Kosten zijn afhankelijk van je bestedingspatroon en erg persoonlijk. Ik maakte in 2011 ongeveer dezelfde reis en ik denk dat me dat ongeveer 200-300rmb per dag kostte. Ik was niet heel strikte met het bijhouden van mijn uitgaven overigens.
Kijk voor een indicatie anders een op mijn site onder het kopje 'budget'

Wat voor extra info wil je?
Als je wat specifieker aangeeft waar je interesses liggen kunnen we je beter en gerichter helpen.
Held1988
Vakantieganger
» 11 dec 2012 19:53
Ik heb ondertussen gezien dat er tussen alle plaatsten een trein verbinding is. Specifieker:

-Wat is jullie ervaring met slaaptrein? Verschil in (slaap) comfort classe?
- Of het beetje te doen is om in z'n trein te zitten nonstop
- Is het makkelijk om op de dag zelf hostels te benaderen of beter van te voren reserveren?
- Eventueel een site/boekje waar hostels te vinden zijn
- Activiteiten in Guilin?
- Wat is jullie ervaring met de Taal tussen chinezen en toeriste?

Tot zover kom ik met specifieke vragen:) Vast bedankt!

gr
Yvonnetje
Reisexpert
» 12 dec 2012 01:55
Held1988 schreef:-Wat is jullie ervaring met slaaptrein? Verschil in (slaap) comfort classe?
De nachttrein is een goede manier om te reizen en (relatief) weinig tijd te verliezen. Je hebt twee klasses, maar de hard sleepers zijn in mijn ogen net zo goed als de soft sleepers. Het verschil is dat je bij de harde met 6 mensen in een hokje ligt, bij de zachte met 4.
Lees dit artikel voor meer info; https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ch ... si235.html
- Of het beetje te doen is om in z'n trein te zitten nonstop
Als je een boekje, voldoende eten & drinken, een spelletjes en wat muziek meeneemt is het goed te doen.
- Is het makkelijk om op de dag zelf hostels te benaderen of beter van te voren reserveren?
Afhankelijk van hoe druk het gedurende reisperiode is kun je een hostel vantevoren reserveren. Vaak kun je in de stad waar je bent een hostel reserveren in de volgende stad waar je naar toe gaat.
- Eventueel een site/boekje waar hostels te vinden zijn
Hostelworld.com
- Activiteiten in Guilin?
Guilin ben ik niet geweest, kan ik niks over zeggen.
- Wat is jullie ervaring met de Taal tussen chinezen en toeriste?
Het is lastig om te communiceren omdat Chinezen nog lang niet allemaal Engels spreken. Ze zijn wel heel behulpzaam en met handen & voeten kom je een heel eind. Informatie kun je ook op een papiertje laten schrijven door de mensen van het hostel als je ergens heen wilt bijvoorbeeld.

Succes!
Held1988
Vakantieganger
» 04 jan 2013 14:16
Ik heb ook wat gelezen dat je in Yangshuo direct je vervoer naar Hanoi (vietnam) kan laten verzorgen. Visum, vervoer en tussen overnachting in Nanning wordt dan verzorgt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr,

Gerelateerde onderwerpen

In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast