Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Beste plaats om het Nieuwe Jaar in te gaan

RpBruno
Reiziger
» 23 nov 2010 18:24
Ik ga volgend jaar reizen en moet nu mijn vluchtschema insturen!

Maar ik vraag me af wat de beste plaats is in Australië om het Nieuwe Jaar in te gaan?
Is dat dan toch Sydney waar altijd heel veel van te horen en te zien is?
Of zijn er nog andere plaatsen waar je ook heel goed kunt vertoeven rond die tijd?
Ik zit namelijk op het eind van mijn reis rond die tijd, zit te twijfellen of voor de kerstdagen,
oud op nieuw terug naar huis te keren om het met familie en vrienden te vieren.
Of dat ik het in Australië of Singapore ga vieren (op de terugweg).

Zoals ik mijn reis momenteel een beetje gepland heb:"
20 Januari vertrek ik naar Auckland
22 Juli van Auckland naar Fiji
2 Oktober van Fiji naar Melbourne
12 December van Cairns naar Perth
2 Januari van Perth naar Singapore
18 Januari weer op huis aan

Tips en suggesties zijn altijd welkom!
Is het een beetje te doen om rond 2 Okt van Melbourne - Tasmanië - Adelaide - Sydney - Cairns te gaan tot 12 December? Ik wil dan in Cairns wel een weekie vertoeven. Of moet ik dan m'n planning een beetje omgooien? Ik kan maar 3 maanden in Australië blijven met een toeristen visum namelijk.
Nanneke
Reisexpert
» 24 nov 2010 13:06
Tja, zelf wilde ik heel erg graag een keer Oud&Nieuw in Sydney vieren en het was de moeite waard alleen al om dat vuurwerk te zien. Dus mocht je een keer buiten Nederland Oudjaar willen vieren, dan is nu je kans. Bedenk je wel dat het in Sydney bomvol is met oudjaar en dat je dus op tijd een slaapplek moet reserveren (echt paar weken vooraf).

In je planning lijkt het alsof je van Adelaide naar Cairns wilt gaan, lijkt me niet de meest handige optie. Maar misschien kunnen anderen je daar beter over informeren, want ik ben niet in de buurt van Cairns, Perth e.d. geweest.
Voor zover ik kan zien, ga je in elk geval een mooie reis maken, leuk hoor!
timmieboyvr
Wereldreiziger
» 24 nov 2010 14:30
Hoi! Wat heerlijk dat je er een jaartje tussenuit gaat!

Je hebt alle tijd, alleen: deel je deze helemaal goed in?

Je blijft 6 maanden in Nieuw-Zeeland, ga je daar ook werken of wil je alleen rondtrekken, want als je écht alles wil zien in Nieuw-Zeeland denk ik dat je met een maandje of 3 wel klaar bent.

Of er op Fiji veel te doen is weet ik niet, daar ben ik nooit geweest, maar het is vrij klein vergeleken met Australië waar je maar 1 maandje langer voor uittrekt.

Is er niet iets te regelen (andere visum) waardoor je langer in Australië kunt verblijven? Want je wil in 3 maanden heel Australië door, dat lijkt me persoonlijk wat zonde.. Heb je een reden om naar Adelaide en Perth te gaan? Je kunt namelijk ook van Melbourne naar Sydney vliegen en dan de oostkust meepakken waar je met 2 maanden al een heerlijk vol schema aan zult hebben! Of je vliegt ook nog naar Alice Springs voor de Australische outback. Ik denk dat je in Australië iets te veel wil doen in de tijd die je hebt, als je nou 2 maanden van Nieuw-Zeeland af zou halen en aan Australië weet te plakken, dan is het zeker wel haalbaar.

Wat betreft oud en nieuw: ik heb verhalen gehoord dat Sydney echt super super vet was, vooral ook door het vuurwerk. Je hoeft er niet vanuit te gaan dat je ergens een pub inkomt daarna want die zitten allemaal stampvol, hostels moet je weken van te voren boeken en je zult de hele dag in het park moeten wachten om een goeie plek te hebben. Zelf heb ik in Melbourne oud en nieuw gevierd, dat vond ik niet zo speciaal, ook erg vol en het vuurwerk was niet erg spectaculair, wel super gezellig omdat ik met reisvrienden was, dat is denk ik het belangrijkst. Zo heb ik ook verhalen gehoord vanuit Brisbane die echt geweldig waren, als het even kan probeer dan Sydney, maar als de tijd er niet is zou ik je reis er niet van af laten hangen, maar dat moet je uiteraard zelf weten ;)

Groetjes! En veel plezier al vast!
RpBruno
Reiziger
» 24 nov 2010 17:17
Ja, ik ga inderdaad werken en reizen in Nieuw Zeeland. Hier heb ik een werkvisum voor.
En in mijn ticket inbegrepen zitten de komende vluchten (mag ik uit kiezen):
Sydney, Melbourne, Cairns, Adelaide, Brisbane, Perth of Darwin.
En in Fiji uiteraard, maar vanuit daar kan ik alleen op:
Sydney, Melbourne of Brisbane aanvliegen.

Op Tonga heb ik via via een kennis zitten, hier ga ik vanaf Fiji heen om daar te leren duiken.

En Cairns is bij The Great Barier Reef, en als ik eenmaal kan duiken wil ik dat dan zien ook! :Y

Maar over die route ben ik nu nog niet helemaal uit...
Gerelateerde onderwerpen
Beste aanvullende reisverzekering voor jaar naar AUS,Indo?
Is het nog verstandig om naar Melbourne te gaan I.V.M bosbra
Dag over, waar het beste te spenderen
Welke vliegmaatschappij het beste met kinderen?
Route / tijd van het jaar in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten