Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Bellen in Australie

Fryslan89
Vakantieganger
» 15 jan 2013 10:27
Hallo!

Ik wou nog even iets vragen met betrekking tot bellen in Australie.
Ik ben van plan om een simlockvrije mobiel mee te nemen vanuit hier en daar een simkaart te gaan kopen.
Ik hoorde via mijn telefoonwinkel dat er ook wel een kans is dat de mobiel alleen Europees simlockvrij kan zijn en dat je dat alleen kan ervaren als je er bent.
Als het nu zo is en hij wil inderdaad niet in Australie, kan ik daar dan ook een goedkope mobiel kopen met een Australische kaart of zijn er andere opties dan wat ik daar kan kopen?
Ron
Reisexpert
» 15 jan 2013 10:58
ik heb in 2005 gewoon mijn nederlandse tel kunnen gebruiken.
Maar ze verkopen daar ook gewoon goedkope telefoons met simkaart.
dus geen probleem mocht je onderweg problemen ondervinden. \
De mijne heeft het daar ook begeven en heb toen gewoon een nieuwe gekocht.
Kims
Reisexpert
» 15 jan 2013 11:37
Hi,

Waarschijnlijk werkt je telefoontje hier prima met een Australische sim. Die kosten $2 gemiddeld. Mocht je naar wat kleinere en afgelegen plekken willen gaan, dan is Telstra het slimste om aan te schaffen. Iets minder aantrekkelijke deals, maar ze hebben gegarandeerd het meeste bereik.

Inderdaad als niet, dan heb je voor zo'n $50 een simpel mobieltje met sim en vaak iets van $10 tegoed erbij.

Veel plezier!
Erik90
Vakantieganger
» 15 jan 2013 12:15
Goede vraag dit!

Ik wil mijn iPhone4 mee nemen en er daar voor 2 maanden een simkaartje in stoppen, maar iemand hier ervaring mee? Of te wel; verkopen ze in Australie ook die kleine iPhone simkaarten met month-to-month basis of prepaid tegoed?
Trestry
» 16 jan 2013 04:44
Je telefoon gaat gewoon werken in Australie. De reden dat het eventueel niet zou werken, zou zijn omdat je een dual-band telefoon hebt, maar tegenwoordig zijn alle telefoon triband of quadband, waardoor ze gewoon werken in australie. Ik gebruik zelf hier prepaid, waarbij als ik opwaardeer een gigabyte internet krijg. Hierdoor kun je lekker gratis whatsappen met Nederland(als je bereik heb tenminste ;-)). Mocht je goedkoop naar Nederland willen bellen dan kan ik het Simple plan van Virgin Mobile aanraden. Hierdoor kun je voor 0.15$ per minuut naar Nederland bellen
Mette88
Reiziger
» 16 jan 2013 12:37
Ik neem even aan dat de meeste mensen (en dus ook backpacker ;)) tegenwoordig een smartphone hebben:

Je telefoon gaat het echt wel doen, ik ben al meerdere malen buiten Europa geweest met m'n Samsung SII en alles werkte perfect.

Voor smsen is Whatsappen inderdaad de optie, en als je geen Wifi hebt koop je voor enkele dollars een SIM-kaartje en is smsen ook spotgoedkoop vergeleken met de prijzen in het buitenland via onze Hollandse SIM-kaartjes.
Voor bellen vergeet aub niet de apps Viber (gratis smsen én bellen) en Skype!! En zonder Wifi dus weer idd je Australische SIM-kaartje.
Globeskater
Reisexpert
» 17 jan 2013 12:25
Mijn telefoon werkte gewoon, maar heb uiteindelijk een goedkoop dual sim telefoontje gekocht zodat mensen thuis naar mijn nederlandse nummer konden smsen!

Neem geen Vodafone simcard die hebben een zeer slechte reputatie.. Telstra heeft de meeste dekking maar was zelf ook erg tevreden met Virgin Mobile, had alleen in West Australië geen bereik!
Moira
Reisexpert
» 17 jan 2013 21:24
Wij hebben altijd Optus gehad in Australie en dat werkte altijd eigenlijk overal prima. Wij hadden ook internet via hun. Ik ga zelf over 2 weken ook weer voor 2 weken naar Australie en ik ga zelf kijken voor een microsim voor mijn Ipad om daar toch onderweg lekker te kunnen internetten.
YvetteB
» 19 jan 2013 07:40
De Woolworths simcard met Optus netwerk is de beste optie voor simlockvrije telefoons. 5gb data and 500$ om te bellen voor 29 dollar en blijft geldig voor 45 dagen! En Optus is 1 van de beste netwerken in Oz :) Gewoon ff de Woolworths in als je hier bent en een simcard kopen bij de klantenservice.
Kims
Reisexpert
» 19 jan 2013 12:48
YvetteB schreef:De Woolworths simcard met Optus netwerk is de beste optie voor simlockvrije telefoons. 5gb data and 500$ om te bellen voor 29 dollar en blijft geldig voor 45 dagen! En Optus is 1 van de beste netwerken in Oz :) Gewoon ff de Woolworths in als je hier bent en een simcard kopen bij de klantenservice.
Alleen van die $500 kun je $250 alleen gebruiken als je naar andere Optus-nummers belt...dat kan een groot nadeel zijn.
Gerelateerde onderwerpen
Bellen vanuit Australië
Kan ik mobiel bellen in Australie?
Wat is een goede methode om te bellen in Australië?
mobiel bellen naar mobiel in australie
Tasmanië en bellen
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten