Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Belasting en reizen

jur&pas
» 02 dec 2015 14:51
Hallo, even een vraag.

Ik heb een jaar in Aus gereist en gewerkt.
Ik heb mijn zorgverzekering in Nederland aangehouden en kreeg dan ook maximale zorgtoeslag omdat ik geen inkomsten in NL had.
Als ik in april belasting aangifte ga doen. En invul wat ik in Aus verdient heb. Ben ik bang dat ik mijn toeslag deels moet terug betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien invullen dat ik niks verdient heb in het buitenland. Al weet ik niet of ze daar achter komen in NL.
Ik geloof in ieder geval dat je over je verdiende geld in Aus niet nog een keer belasting moet betalen in NL dus wat dat betreft is het opgeven ervan geen probleem. Heb alleen weinig zin de zorgtoeslag terug te gaan betalen. Alvast bedankt
Kims
Reisexpert
» 03 dec 2015 01:39
jur&pas schreef:Of misschien invullen dat ik niks verdient heb in het buitenland. Al weet ik niet of ze daar achter komen in NL.
Ik geloof in ieder geval dat je over je verdiende geld in Aus niet nog een keer belasting moet betalen in NL dus wat dat betreft is het opgeven ervan geen probleem. Heb alleen weinig zin de zorgtoeslag terug te gaan betalen. Alvast bedankt
Hi,

Australie en Nederland hebben een reciprocal agreement met betrekking tot zorg en belasting. Dit betekent dat je inderdaad niet twee keer belasting hoeft te betalen over je verdiende inkomen en betekent ook dat ze dat hoe dan ook met elkaar communiceren. Het niet opgeven, is dus geen goed plan. Wat betreft zorgtoeslag kan ik je niet verder helpen.

Waarom neem je niet contact op met de belastingdienst om het te vragen?

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Belasting Australië
Belasting terugvragen Australië
Terugvragen belasting Australie
Belasting betalen een jaar na terugkomst
Belasting terugvragen nadat je gewerkt hebt in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten