Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

auto kopen met ebay???

thomas
Reiziger
» 15 jan 2009 19:53
hey

Ik wil in australie een auto kopen maar ik heb toch veel schrik dat er iets misloopt en dat ik 1000den dollars kwijt ben aan reparaties (of denken jullie dat het wel meevalt??)
daarom dacht ik als ik op ebay een auto koop zal die waarschijnlijk iets betrouwbaarder zijn want backpackers autos zijn vaak wel eeerg oud!!
Ik vraag mij af of het aan te raden is en wat moet er dan allemaal concreet geregeld worden in verband met auto papieren, verzekering.. is het dan niet ingewikkelder dan met een normale backpacker auto..?

thanks!!

thomas
-IzarD-
» 15 jan 2009 23:22
Je 1ste vraag kan ik wel beantwoorden.

Kans op reparaties heb je altijd, net zoals hier in Nederland. Ik zou juist kiezen voor een auto van Ebay, omdat je daar wel iets meer kans hebt op een goed onderhouden auto en aanwezige onderhoudshistorie als een backpackersauto die tig verschillende eigenaren heeft gehad. (lijkt me ook niet iets voor een backpacker om de auto goed te onderhouden.

Ben zelf ook een beetje aan het rondkijken. Voor zover ik kan zien heb je voor een redelijk bedrag (2000 a 3000 euro) een knappe auto.
Larissa
Reisexpert
» 19 jan 2009 09:48
Even een correctie :P
Niet alle backpackers zijn slodder vonsen hoor!! :P

Heel veel backpackers kopen auto's over van andere backpackers maar ook van particulieren. Je hebt net zoveel kans op schade en reparaties aan een auto die je van Ebay koopt als die je van een backpacker of wie dan ook over neemt.
Wij hebben onze auto altijd goed onderhouden omdat het bakje ons overal naar toe brengen moest. een auto is voor een backpacker ook een investering en deze wil de auto na de reis graag weer verkopen. Dus onderhoud wordt zeker wel uitgevoerd. Dat er veel km op de teller staan is nogal te begrijpen. Er zijn heel veel backpackers die zelfs nog onderhouds boekjes kunnen aanbieden.
Een auto kopen van een particulier heeft natuurlijk zo zijn voordelen als je er het geld voor hebt. Zal minder op de teller staan maar het is zeker geen garantie voor weinig onderhoud. Net zoals in nl zul je daar ook afgezet kunnen worden.
Voor een " gewone" auto zul je dezelfde papieren en verzekeringen moeten regelen als voor een auto die veel door reizigers bereden is. Ik snap daarom ook niet echt waar de term " backpackersauto" vandaan komt. :)

Cheers
Larissa
henrikeg
» 24 jan 2009 07:47
Hoi thomas,

we wonen nu twee jaar in australie, en kochten na 1 week een auto en hadden natuulijk geen idee wat we deden. Dat heeft ons een nare ervaring opgeleverd, maar uiteindelijk hebben we de auto nu goed onderhouden en een nieuwe motor gegeven.
Wil je jezelf dit besparen, koop dan onze auto, die te koop staat op deze site(around the globe):

Wij wonen nu twee jaar in australie en gaan dit prachtige continent in april 09 verlaten. Wij nemen dan afscheid van onze betrouwbare 4 WD. Uit enigsinds bittere ervaring weten we dat het moeilijk is een betrouwbare en goede auto te kopen in een land wat je niet kent, en met beperkt budget. We zouden het superleuk vinden als we er iemand een plezier mee kunnen doen, Het is een Mitzubitzu Pajero met 7 stoelen (of 5 en meer ruimte). Goed onderhouden en voorzien van logboek. Wat deze auto bijzonder maakt is dat er 2 jaar garantie op de gereviseerde motor zit en je die ook mag doorverkopen (die garantie)kijk op: www.enginesdirect.com.au/.
De nieuwe motor koste ons 6000 inclusief onderdelen en nieuwe radiator (dus ook in het hete australie geen cool problemen...)
Wij genieten erg van een 4 wd omdat je ook op het strand mag rijden, op fraser Island en allerlei plekken waar je niet met een gehuurde auto of zonder 4wd kan rijden maar die wel onbeschrijvelijk prachtig zijn. Het zorgt echt voor een intensievere mooiere australie ervaring! voor meer info en foto's mail ons even. We willen eventueel onze kampeerspullen ook verkopen.
De auto (uit 1994) kost 8000 aus. dollar (mag je natuurlijk ook in euro's betalen) en is beschikbaar in Brisbane
Mila
» 19 mar 2009 19:58
Even een vraagje tussendoor. Is het zo dat je voor een 4WD 21 moet zijn? Of kan het met 18 ook gewoon?
Rick
Reisexpert
» 19 mar 2009 20:13
Dacht het niet, maar een 4WD heb je ook niet echt nodig, behalve als je echt door de outback wilt gaan of naar 'extreme' plekken wilt gaan. :)
Mila
» 19 mar 2009 20:17
En als we er toch naartoe willen gaan reizen we wel met andere mee :p
Veerle
» 26 mar 2009 08:24
Dag Thomas,

Toen wij ons vanneke gekocht hebben, hebben we ernaar gekeken dat de registratie van de auto nog lang liep. Dat is van belang omdat eens die registratie afgelopen is (om de 6 of 12 maanden), je afhankelijk van de staat bij een garage moet langs gaan voor een roadworthy certificate. In de garage inspecteren ze dan je auto en alles wat kapot of te versleten is, moet dan gemaakt worden (kan dus kostelijk zijn als je pech hebt). Wij hebben onlangs de registratie verlengd, dus als wij ons vanneke binnen een maand willen verkopen, dan is onze koper zeker dat de auto een maand geleden nog helemaal in orde was.

Je gaat in Australie ook veel andere travellers leren kennen. Als je nog plaats hebt voor extra passagiers, kan je hen meenemen en kan je de kosten voor de brandstof delen! Dat hebben wij gedaan: ons bed kan verschoven worden zodat er twee extra passagiers op een achterzetel konden zitten.

In mei verlaten we Australia, dus als je interesse zou hebben in een 'van' (omgebouwde bestelwagen met bed in), geef je maar een seintje! We kunnen je ook nog voor 6 maanden garantie geven op heel wat onderdelen. We verkopen ook al onze nieuwe praktische spullen (kookgerief, slaapgerief, stoeltjes, reserve onderdelen, ...)

Nog veel plezier met je Australische avonturen!

Veerle
shirley
Vakantieganger
» 09 jul 2009 14:55
Koop gewoon een auto bij een garage, meestal zijn die van te voren gekeurd en je kunt er bijvoorbeeld een Australian warranty plan bijkopen, zodat je voor alle onderdelen garantie hebt voor bijvoorbeeld 1 jaar.

Wij hebben zo onze 4wd Land Rover Discovery gekocht, 1 jaar garantie gold plan door heel Australie. Ze hebben al auto's van 2000 dollar en hoger..
Gerelateerde onderwerpen
verder reizen met bus of auto kopen?
auto kopen
auto kopen in Australië
vragen over auto kopen
Auto kopen Adelaide
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten